Letos na podzim se prodejce tenisek Footshop vydal do čtyř českých regionálních měst, aby zde vylezl ze své online aury a ukázal se mimopražskému světu. V kontejnerech od české společnosti Koma Modular Stanislava Martince tak tenisková firma postupně objela Olomouc, Zlín, Brno a České Budějovice.

Celkem akce přilákala více než 3500 lidí a ukázala jednu z nejvíce kreativních cest, jak se online může prezentovat v offlinu.

„Primárním cílem bylo zvýšit povědomí o naší značce mimo hlavní město. Ne každý má totiž možnost nás navštívit osobně,“ říká zakladatel a šéf Footshopu Peter Hajduček, pohodlně opřený do křesla v pražském Vnitroblocku, kde se nachází jedna z poboček. Hbitě ale dodá, že si nastavili také poměrně exaktní cíle – například získat tisícovku nových mailových kontaktů, pět mediálních výstupů z každé zastávky a následující měsíc tam také o pětinu zvýšit měsíční tržby.

Udělat obyčejný pop-up každopádně Hajduček a spol. nemohli, to nějak nemají v DNA. Projekt, který příznačně nazvali Foot in the Hood, tak přivezl nejen tenisky, ale také party, vystoupení známých umělců, taneční workshopy, turnaje ve Fifě a Beat Saberu nebo tetovací session. Kontejnery obsahovaly jen několik desítek bot k prodeji, zatímco pobočky Footshopu jich běžně vystavují stovky, e-shop pak tisíce.

Myšlenka, s níž přišel event manager Footshopu Jan Sedloň, se ve firmě, která letos obratově míří na 800 milionů korun, rychle chytla. „Města jsme vybrali podle toho, odkud po Praze registrujeme nejvíce objednávek,“ doplňuje svého CEO Sedloň.

Největší výzvou prý byl čas. Idea se poprvé prezentovala na jaře, v červenci bylo vše finálně potvrzeno, partneři jako Reebok, Havana club či Zásilkovna domluveni a na konci září muselo být vše hotovo. „Vypadá to jako dost času, ale jen zajistit transport a povolení od měst trvá týdny,“ přemítá Sedloň, který byl celý říjen na cestě, protože objížděl všechny zastávky.

Ve Zlíně základna Footshopu vyrostla v areálu tamní univerzity, zatímco třeba v Brně teniskoví nadšenci obsadili parkoviště před hotelem Grand. Každý ze čtyř dnů v daném městě měl předem stanovený program, většinou od dopoledne až do večera. Úsměvné je, že třeba ve Zlíně jeden večer před kontejnerem skandovalo přes 700 lidí – ty přilákala show hudebního labelu Milion+ (jestli nevíte, oč jde, zeptejte se někoho z generace Z).

To, co začalo 1. října v Olomouci, skončilo 26. října v Českých Budějovicích. Tým Footshopu se vrátil do svých karlínských kanceláří a začal bilancovat. Některé cíle, jako třeba posílení databáze mailových adres, se podařilo splnit – Footshop nakonec připsal přes 1700 nových relevantních kontaktů. Také výstupů v regionálních médiích bylo nad očekávání více.

Na druhou stranu, třeba dodržet rozpočet se nepodařilo. „Nakonec jsme to asi o 200 tisíc korun přetáhli a celkem nás to vyšlo zhruba na milion,“ usmívá se Hajduček.

Oba se nicméně shodují na tom, že z hlediska brandingu se akce povedla stoprocentně. „Budoucnost retailu není čistě v online světě, stejně jako není v tom kamenném. Podle nás vypadá nějak takhle, a proto jsme to nejspíš nedělali naposledy,“ uzavírá Hajduček a přesouvá se na druhou stranu Vnitroblocku, kde má poradu se svým týmem.