Čínský výrobce elektromobilů Nio představil vůz Onvo L60, jehož cena začíná na 219 900 jüanech (692 tisíc korun). Je to první elektromobil z nové řady Onvo, která se zaměřuje na levnější modely.
Vůz je přímým konkurentem vozu Model Y od americké automobilky Tesla a jeho cena je ve srovnání s vozem Tesla o více než deset procent nižší. Model Y je aktuálně nejpopulárnějším elektromobilem na světě, napsal server BBC.
Vůz Model Y od Tesly se nyní v Číně prodává za cenu od 249 900 jüanů (786 tisíc korun).
Čínská automobilka svůj vůz představila ve stejný týden, kdy americký prezident Joe Biden oznámil, že Spojené státy zvýší clo na dovoz elektromobilů z Číny na čtyřnásobek – z dosavadních dvaceti pěti procent na sto procent.
Tesla se tak jako ostatní výrobci elektromobilů potýká s poklesem prodeje v silné konkurenci čínských značek.
Vůz Onvo L60 v Šanghaji představil generální ředitel společnosti Nio William Li, který řekl, že cílem firmy je konkurovat vozům Tesla Model Y a Toyota RAV4.
„Jak se vyvíjejí technologie a jak lidé více rozumějí inteligentním elektromobilům, nadešel dnes čas, abychom znovu definovali nové standardy pro rodinné vozy,“ řekl šéf automobilky Nio.
Firma už na nová auta začala přijímat objednávky a do září chce mít auto na trhu. Manažeři společnosti uvedli, že mají v plánu uvádět na trh každý rok jeden nový model Onvo v rámci úsilí expandovat v segmentu rodinných vozů.
Značka by také mohla pomoci firmě Nio etablovat se mimo Čínu. Podnik ale čelí vysokým clům, která Biden oznámil v úterý, a také pokračujícímu vyšetřování dominantního postavení na trhu, které Evropská unie zahájila kvůli dovozu elektromobilů z Číny.
Výrobci elektromobilů po celém světě se teď potýkají s problémy jednak proto, že zájem o elektromobily polevil, ale i proto, že se vyostřuje konkurence.
Tesla v dubnu začala propouštět, celosvětově sníží ve výrobě elektromobilů stavy o deset procent. Později oznámila, že zisk za první tři měsíce roku jí meziročně klesl o více než polovinu.
Čínská společnost BYD mezitím uvedla, že vydělala méně kvůli slabší poptávce a kvůli dopadům cenové války v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě.