skip to main content
BrandVoice
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na jana.viskova@forbes.cz.

The Flash. Kalifornská Pure Storage chce z Prahy dobýt Evropu bleskovou technologií

Pure Storage je doma v kalifornském Mountain View, uprostřed Silicon Valley si během pár let vydobyla stabilní pozici mezi technologickými giganty, jako je Intel, Hewlett-Packard, Apple, Tesla, či Google. Díky revolučním inovacím se totiž z nadějné firmy rychle stal jeden z nejvýznamnějších světových hráčů v oblasti ukládání dat. Evropský domov si teď Pure Storage postavila v pražském Karlíně. A stejně jako v USA chce i na trzích regionu EMEA ukázat firmám, že práce s daty může být intuitivní, jednoduchá a cool.

„Naše řešení ukládání velkých objemů dat je postavené na flash technologii, kterou všichni znají třeba z iPhonů. Je výrazně rychlejší, spolehlivější, jednodušší a nakonec i levnější než zastaralé pevné disky,“ popisuje hlavní přednosti úložišť Pure Storage Jacob Ringler, který v Praze řídí výzkumné a vývojové centrum kalifornské společnosti.

Firma vznikla v roce 2009, dva roky na to představila svoje první produkty a start-up se rozjel s jasným cílem – změnit trh. Povedlo se. Pure Storage zlákala investory a v roce 2015 úspěšně vstoupila na newyorskou burzu. Stal se z ní globální hráč.

Kouzlo blesku

Pure vyvíjí inovativní hardware, ale velký náskok před konkurencí si udržuje hlavně díky vlastnímu softwaru. Její operační systém totiž umí naplno využít největší výhody flash úložišť – rychlý přístup k datům, snadnou údržbu, bezpečnost a minimální chybovost. 

Úložiště jsou tradičně jednou z nejsložitějších částí firemních datových center. Tuto tradici ale Pure  Storage boří. Její filozofie je postavená na tom, že firemní úložiště může být stejně jednoduché a škálovatelné jako cloud. 

Flash technologie kromě rychlosti zvyšuje i výkon a hustotu úložných polí, což i při velkých objemech dat umožňuje výrazně snížit počet skříní na pár obsazených racků. Odpadává nepřehledná změť kabelů a firmy už nepotřebují pro svá datová centra tolik místa. Navíc výrazně šetří náklady na údržbu a také čas. „Díky naprosto jednoduché správě může mít firemní IT tým mnohem víc času na úkoly, které mají pro byznys reálný přínos,“ podotýká Jacob Ringler.

Úklid v datech

Pure Storage zákazníkům dodává svoje řešení jako službu, nabízí i nástroje na ochranu, zálohování a další práci s daty. Součástí servisu je pravidelný upgrade, při kterém není nutné dělat jakékoliv odstávky. „Já od své banky občas dostávám zprávy, že o víkendu nebudou jejich služby dostupné, protože bude probíhat údržba systému. Tohle v případě našich produktů vůbec neexistuje. My se o zákazníky staráme tak, aby případnou údržbu nebo upgrade vůbec nezaznamenali,“ doplňuje Ringler. 

Výkonné, flexibilní a přitom extrémně jednoduché úložiště může firmám pomoci rozmotat složité uzle, které si v IT postupem času uvázaly. Mnohé z nich totiž vsadily pouze na cloud a bez strategie nechaly cloudové prostředí nekontrolovatelně bobtnat až do stavu, že ani neví, kde přesně mají uložena svoje data.

Jacob Ringler

Moderní flash storage jim umožní dostat data zase pod kontrolu a postavit kolem něj mnohem přehlednější multicloudové prostředí. „Mohou sjednotit cloudové ekosystémy a hladce přecházet mezi privátním a veřejným cloudem. To významně zvýší vyspělost datové analytiky a zrychlí celou digitální transformaci firmy. To je i náš cíl – pomáhat zákazníkům inovovat díky modernímu datovému prostředí, které bude uživatelsky co nejpřívětivější,“ říká Ringler.

Pražská strategie

Přispět k tomu má i pražské sídlo, ze kterého chce Pure řídit expanzi na nové trhy a posílit svoji pozici globálního hráče. V Karlíně firma postavila vlastní laboratoř, nabírá vývojáře a testery, ale i produktové manažery a začleňuje finanční a obchodní týmy.

Experti Pure v Praze vyvíjejí inovativní řešení a také se přímo podílejí na konkrétních projektech pro zákazníky. Prostřednictvím moderních technologií jim pomáhají zdokonalovat podnikání a vyhledávat nové příležitosti.

„Cílem nebylo přesunout do Prahy jen určitou část byznysu, ale rozvíjet odtud naše podnikání v celém regionu EMEA a zároveň se soustředit na výzkum a vývoj. Praha pro to má ideální polohu, dostatek talentovaných lidí a výborné vysoké školy. Postupně chceme nabírat talenty i z okolních států a věříme, že budeme růst podobně vysokým tempem, jako v posledních 11 letech ve zbytku světa,“ dodává Jacob Ringler.