Plná hlava starostí i euforická radost z úspěchu. To, co prožívají generální ředitelé, nejlépe pochopí – ano, zase generální ředitelé. Dali jsme jim prostor, kde mohou navzájem sdílet byznysové výzvy, tipy na zaručený relax nebo se zeptat na něco úplně jiného. Tak tedy: položte otázku a zároveň odpovězte kolegovi před vámi. tichá pošta, připravte se, začínáme!
Barbora Vaculíková z Penty Hospitals se ptá Michala Řezníčka z Direct pojišťovny
BV: Z filozofie i prezentace vaší pojišťovny vyplývá, že chcete stavět produkty a služby velmi jednoduše, vstřícně, intuitivně pro klienta. Jak je v tak dynamickém a rostoucím segmentu těžké nesejít z téhle cesty? Kdo nebo co je pro vás to zrcadlo, které vám říká, jestli se vám to stále daří?
MŘ: Zrcadlem jsou pro nás právě naši klienti, od nichž si pravidelně bereme zpětnou vazbu, abychom věděli, co se jim u nás líbí, proč si nás vybrali a co naopak můžeme zlepšit.
Michal Řezníček z Direct pojišťovny se ptá Klause Zellmera ze Škody Auto
MŘ: Jak rychle podle vás budou Češi přecházet na elektromobily a co budou klíčové faktory?
KZ: I když na evropské úrovni teď pozorujeme pokles trhu s elektromobily, registrace elektroaut v Česku dlouhodobě rostou, zhruba o 4,2 procenta. Výrobci budou do budoucna neustále rozšiřovat svá portfolia. My třeba uvedeme v příštích letech několik nových elektrických modelů, od malého základního až po velké rodinné SUV.
Očekáváme, že se po roce 2030 prodeje elektromobilů v Česku vyrovnají prodejům aut se spalovacími motory. Klíčovými faktory stále budou dostatečná nabíjecí infrastruktura, nižší ceny energií a dostupná cena elektromobilů.
Klaus Zellmer ze Škody Auto se ptá Aleše Cába z Onsemi
KZ: Jaký je váš pohled na frázi „rovnováha mezi pracovním a soukromým životem“? Podle mě neexistuje žádné striktní rozdělení, není to buď, anebo. Mám svou práci rád a naplňuje mě dělat to, co je třeba, aniž bych si řekl: A teď dost, je čas žít. Jak se k tomu stavíte vy?
AC: Souhlasím. Je skvělé, když je práce zdrojem radosti a osobního naplnění. Pro mě osobně je důležité to, že pracujeme na vývoji a výrobě celosvětově špičkové technologie s pozitivním dopadem na kvalitu života.
Jsem hrdý na svou práci a myslím, že podobně to mají i mnozí moji kolegové. Kromě přímých výsledků naší práce je pro mě důležité i to, jak se nám daří podporovat rozvoj města a regionu. Rovnováha by tedy měla být spíše o flexibilitě a o tom, jak najít to, co člověka naplňuje.
Aleš Cáb z Onsemi se ptá Ivany Tůmové z Mondelēz
AC: Při řízení firmy jistě občas zažíváte i těžké chvíle. Co vám nejvíce dodává pozitivní energii? A prozradíte, který váš produkt máte nejraději?
IT: Miluji dlouhé procházky se psem a teď konkrétně chození na houby. Rostou, tak si to opravdu užívám! A nejoblíbenější produkt? Často se to mění, naše portfolio je opravdu široké, bohužel. Momentálně je to modrá Fidorka.
Ivana Tůmová z Mondelēz se ptá Daniela Buryše z Kofoly
IT: Když si potřebujete dobít baterky, bude to hotel, či chalupa? Pivo, nebo víno? Kofola se nepočítá. A s přáteli, nebo s rodinou?
DB: Nechci, aby to vypadalo, že nemám rád víkendy. Jen příliš nerozlišuji mezi prací a volným časem. Baví mě skoro všechno, od sekání trávy přes basket, mítinky až po cestování. Narodil jsem se na šťastné planetě. Prostě podle Svěrákovy písně: Zažít nudu, jó, to vadí!
Daniel Buryš z Kofoly se ptá Daniela Grunta z TV Nova
DB: Jak se vám podaří získat pozornost, a tím i zájem nás inzerentů, u mladé generace, která už televizi nezná?
DG: U mladé generace nám skvěle fungují reality show. At’už jde o Survivor, Love Island, nebo třeba kuchařské reality show MasterChef či letos nově Hell’s Kitchen. U těchto formátů už nejde pouze o jejich sledování na televizní obrazovce. Mladá generace se více přesouvá na digitální platformy a do streamingu.
A pro ni tu máme Voyo, kde je sledovanost těchto show obří, dokonce lze říci, že je na úrovni top čtyř klasických televizních kanálů v Česku. Inzerenti se mohou s těmito pořady spojit formou sponzoringu nebo product placementu, navíc v budoucnu plánujeme otevřít na Voyo i inzerci.
Daniel Grunt z TV Nova se ptá Brigitte Streller z L’Oréalu
DG: Jak se za posledních pět let změnila skladba nejprodávanějších produktů vaší značky a čemu to přisuzujete?
BS: Největší změna se odehrála v distribučních kanálech. Zatímco před covidem byl online prodej jen třešničkou na dortu, teď se pro některé oblasti našeho podnikání stal dortem. Lidé se hodně zajímali o zdraví, což pro naši divizi L’Oréal Dermatological Beauty znamenalo jeden z nejvyšších růstů v rámci společnosti.
Mimořádný zájem a růst zaznamenaly i naše značky make-upu. V neposlední řadě se hodně prodávaly také brandy, které se na trhu objevily jen krátce před pandemií, jde třeba o CeraVe nebo Pradu. Přisuzuji to naší schopnosti přizpůsobit se a prosperovat v měnícím se ekonomickém prostředí.
Brigitte Streller z L’Oréalu se ptá Barbory Vaculíkové z Penty Hospitals
BS: Jaká přijímáte v Penta Hospitals opatření na podporu duševního zdraví a wellbeingu vašich zdravotníků, kteří jsou denně vystaveni nejrůznějším výzvám a zvýšenému stresu? A jak se s tím vyrovnáváte vy sama?
BV: Jako zdravotníci vnímáme svoji práci nejen jako zaměstnání, ale i jako poslání a službu, což nám trošičku pomáhá vyrovnávat se s únavou a stresem. Úkolem managementu je poskytovat našim kolegům zázemí a stabilitu, flexibilitu úvazků, procesní jednoduchost nebo funkční technologie. Tak abychom pro ně nebyli my sami zdrojem dodatečných stresů.
Všech zaměstnanců se pravidelně ptáme na jejich názory a podněty, někde i na denní bázi v online prostředí. Pokud už opravdu dojde ke krizové situaci některého z kolegů, ať už v práci, nebo doma, máme v celé skupině spuštěn už od časů covidu takzvaný Peer program psychosociální podpory.
U mě osobně platí ověřené recepty: ranní cvičení, studená sprcha, maximum volného času s mými blízkými, v přírodě, na cestách, při sportu nebo při tanci.