Úspěšný akcelerátor pro začínající technologické firmy StartupYard zveřejnil jména sedmi projektů, které letos zařadil do svého nakopávacího programu. Šest z těchto sedmi firem pochází z Česka.

Do programu, který letos běží už pátým rokem a zaměřuje se hlavně internetové, mobilní a mediální startupy, se přihlásilo 200 projektů. Vybraná sedmička, jež má za sebou už první měsíc intenzivního mentorování, představuje podle výkonného ředitele StartupYardu Cedrica Malouxe zatím to nejlepší, co StartupYard nabídl. „Většina firem již uvedla své služby na trh a mají své zákazníky. To znamená, že se s nimi můžeme soustředit na konkrétnější problémy, jako například vstup na trh, marketing, distribuce a cenová strategie,“ říká Maloux.

Cílem půlročního programu StartupYardu je pomáhat nadějným nápadům – rychle je uvést na trh a pomoct jejich autorům sehnat peníze na další rozvoj. Mezi investory, kteří StartupYard podporují, se letos zařadili i zakladatel e-shopu s elektronikou CZC.cz Josef Matějka a investiční společnost Bizthusiasm Tomáše Čupra. (O jeho úspěšných nápadech a o tom, jak vydělal svůj první milion, si můžete přečíst tento článek.)

A tohle je 7 projektů, které letos ve StartupYardu dostaly šanci:

BudgetBakers nabízejí chytrou peněženku Wallet – intuitivní aplikaci pro všechny, kteří nemají přehled o tom, kam mizí jejich peníze. Dostupná je zatím pro Android (má už 700 000 stažení), verze pro iOS by se měla objevit co nejdřív.

S Shoptsie si bezplatně vytvoříte internetový obchod i bez znalosti programování a pravidel tvorby e-shopů. Tenhle nástroj je určený především pro malé řemeslníky a módní návrháře, kteří nevědí, jak prodávat online.

Teskalabs poskytuje zabezpečení pro průmyslové a spotřebitelské mobilní aplikace – jde vlastně o platformu pro informační bezpečnost pomocí softwarového či hardwarového řešení nebo SaaS (Software as a Service) služby, které splňují relevantní průmyslové standardy a normy.

Testomato je monitorovací program pro online podnikatele, kteří si nemohou dovolit nefunkční webové stránky. Nabízí automatické testování a sledování webu v reálném čase, a pokud se děje něco nepředvídaného, okamžitě o tom informuje.

Myia je určena firmám, které umožňují bezplatné wi-fi připojení a chtějí dát svým zákazníkům něco navíc. Propojuje všechny, kdo používají stejnou wi-fi, a přináší nové komunikační možnosti poskytovatelům i uživatelům.

S Click And Study se můžete učit cizí jazyky pomocí speciálních výukových videí. Obsahuje také inovativní nástroje pro rozpoznání a zlepšení přízvuku v mluveném cizím jazyce.

TrendLucid je platforma pro sledování trhu pro majitele e-shopů, kteří chtějí vědět, jaké zboží spotřebitelé kupují. Zpracovává data o konkurenčních produktech včetně uživatelských hodnocení a cen, odhaluje nákupčím a marketérům konkrétní výrobky s největším prodejním potenciálem.

Na úvodní fotografii jsou účastníci letošního StartupYardu.