Umělecké sklenářství Jiřička–Coufal pečuje o vitráže v katedrále svatého Víta prakticky od svého založení v roce 1935, přičemž na vzniku dílny se podílel slavný Max Švabinský, jehož vitráže jsou jednou z dominant chrámu. A teď už se utište jako na mši v kostele. Naslouchejte. Jako na mši bude řeč o zázraku.
Je tak blízko Ježíšových nohou, že by mu je mohl ošetřit mastí jako hříšnice v domě farizejově a tím se stejně jako ona vykoupit z hříchů. Petr Coufal však tyto nohy, unavené putováním po Galileji a umdlévající pod křížem, v případě nutnosti rovnou spravuje a rovnou stoupá k nebi.
Ne, až k nebi nedojde. Nemá k dispozici Jákobův žebřík, ale pouze soustavu krátkých žebříků, za jejichž pomoci šplhá na jednotlivá patra lešení a tím vzhůru. Ne, až k nebi nedojde, ovšem i tak se dostane do pořádné výšky.
Čtěte dál a dozvíte se:
- Jak a proč se na vzniku uměleckého sklenářství podílel slavný malíř Max Švabinský.
- Jaký byl osud rodu zakladatele firmy.
- Proč kromě Svatovítského chrámu ohromila sklenáře i katedrála ve středočeském Kolíně.
- Co hlavního hrdinu tohoto příběhu téměř rozplakalo.