skip to main content
Český byznys

Tomáš a Markéta učí Američany cestovat po Evropě. Teď získavájí 25 milionů korun

1 minuta čtení

Nenápadný tuzemský startup Daytrip hlásí novou investici ve výši 25 milionů korun, kterou ho společně a rovným dílem podpořily tuzemské fondy Nation 1 a J&T Ventures. Jde o součást právě probíhajícího investičního kola (Series A), kde chce Daytrip získat celkem pět milionů eur, tedy přes 125 milionů korun.

Mladá firma, za níž stojí Tomáš Turek a Markéta Bláhová, zprostředkovává meziměstské transfery s místními řidiči, kteří cestu doplní zajímavými informacemi o daném místě. Cílí přitom primárně na americké turisty mířící do Evropy.

Reklama

V roce 2017 získal Daytrip seed investici ve výši 600 tisíc eur, což byly až doposud jediné investorské peníze. Loni si přitom startup sáhl na tržby ve výši téměř 400 milionů korun.

„Tomáš a jeho tým na firmě tvrdě pracují, dokázali s ní uspět a nenechali se odradit. Vybudovali platformu, která nemá konkurenci, a současně šlapou na paty i jiným společnostem, které jsou úspěšné v celosvětovém měřítku,“ komentuje investici Marek Moravec, řídící partner fondu Nation 1.

Relativně nový fond Nation 1, který vede Marek Moravec, v poslední době investoval například do výrobce menstruačních kalhotek Snuggs nebo do dopravního projektu Mileus Juraje Atlase. Zdroj: Nation 1
Reklama

Čerstvý kapitál by měl padnout na rozvoj produktu a agresivní celosvětovou expanzi. „Aktuálně obsluhujeme 65 světových zemí, přičemž například šéf Uberu nedávno řekl, že mají obsazení zhruba v sedmdesáti. My je hodláme během pár měsíců překonat,“ netají se ambicemi CEO Tomáš Turek.

Daytrip hraje o zákazníky zejména na poli individuální dopravy, kdy do Evropy přijíždějící turisté často volí vlaky, autobusy nebo půjčení vozu. Propozice nadějného startupu se opírá zejména o flexibilitu a jakýsi zážitek navíc, který dnes zajišťují tři tisíce smluvních řidičů.

„Firma má výborné předpoklady pro další dramatický celosvětový růst a může se stát synonymem pro meziměstskou přepravu zaměřenou na turisty a cestovatele,“ podotýká Adam Kočík z J&T Ventures.

Reklama
Reklama