Společnost Shoptet, která se zaměřuje na tvorbu a správu e-shopů jako jsou Preciosa, Little Shoes, Angry Beards nebo lihovar Žufánek, se přesune do zahraničí. Odkoupila ji belgická společnost Team.blue. Zprávu přinesly Hospodářské noviny.

Shoptet je pražská technologická firma, která poskytuje řešení pro tvorbu a správu pro 43 tisíc zejména českých a slovenských e-shopů. Mezi jejich úspěšné klienty patří například rodinná společnost s lůžkovinami Darré, ale také e-shop s doplňky stravy BrainMarket. „Ten dnes cílí obratem na půl miliardy korun,“ prozradil na Forbes Business Festu Ondřej Buben, který má v Shoptetu na starosti strategické projekty.

Shoptet je na české e-commerce scéně opravdu velkým hráčem, má zhruba čtyřicetiprocentní podíl. Vloni firma získala na tržbách 718 milionů korun. Jde o více než třetinový nárůst oproti předchozímu roku.

I letošní rok začal pro Shoptet dobře. V prvním pololetí pokračovala firma v růstu. Celkové příjmy činily 400 milionů korun, zisk EBITDA pak 152 milionů korun.

https://forbes.cz/exkluzivne-s-prezidentem-velkou-cast-pozitivniho-pohledu-cerpam-z-byznysu/

Přestože se firma vždy zaměřovala na pomoc začínajícím podnikatelům, mnoho z těch, kterým pomohl, se za tu dobu rozrostlo. S tím se posunula i strategie společnosti, která podle Bubna poskytuje značkám nástroje, podporu a volnost v růstu.

Vlastník Shoptetu, miliardář Ondřej Tomek, měl na prodejní proces najaté poradce z amerického investičního butiku Stifel. Protože ale nebyl spokojen s výsledky jejich práce, respektive s oceněním Shoptetu ze strany investorů, pokračoval ve vyjednávání se zájemci v podstatě sám. Po dlouhé dražbě nakonec našel s jedním z nich shodu, k čemuž pomohly i dobré výsledky firmy.

Novým majitelem Shoptetu by se měla stát belgická společnost Team.blue. Ta vznikla v roce 2019 sloučením tří webhostingových platforem: Combell Group, TransIP Group a Register Group. Díky této konsolidaci se stala jedním z největších hráčů na evropském trhu.

Od registrací domén a webhostingu se portfolio služeb Team.blue postupně rozšířilo i na tvorbu webových stránek a e-shopů, další řešení pro e-commerce a cloudové služby. V současnosti má více než tři miliony zákazníků ve 22 evropských zemích.

Podle Hospodářských novin by se hodnota transakce měla pohybovat okolo 150 milionů eur, tedy tři a půl miliardy korun, což je zhruba o miliardu více, než se v souvislosti s prodejem Shoptetu původně spekulovalo.

Samotná firma však posléze uvedla, že hodnota transakce byla výrazně vyšší. Podrobnosti k prodeji si však jednotlivé strany nepřejí prozrazovat ani komentovat.

„Shoptet je největší česká e-commerce platforma, generující stabilní cash flow s vysokou marží, což je ideální případ pro investory. Těm navíc nabízí expozici na atraktivní a stále rostoucí online retail nejen v Česku, ale i ve střední Evropě, kde má dominantní podíl, silnou značku a vybudovaný ekosystém doplňků, plateb a logistiky,“ říká Adam Páleníček, expert na fúze a akvizice z poradenské společnosti KPMG.

Shoptet založili v roce 2009 Tomáš Krejčí a Miroslav Uďan. O pět let později Krejčího sedmdesátiprocentní podíl vykoupil investor Tomek, někdejší spolumajitel portálu Centrum.cz, a pomohl Shoptetu prorazit i na Slovensku a v Maďarsku.

Aktuálně firma sídlí v holešovickém komplexu Port7 a zaměstnává dohromady zhruba 250 lidí. Uďan, který byl šéfem Shoptetu až do roku 2021, ani Krejčí už ve firmě nepracují a rozvíjejí vlastní projekty.