Po osmnácti letech úspěšné kariéry v Londýně se Jana Lvová loni vrátila do Prahy. Jako nová generální ředitelka společnosti Mastercard pro Česko a Slovensko vyráží na jasnou misi: chce pomoct lokální ekonomice, regionům a třeba i malým a středním podnikům. A také ženám. Nejen ve vedení.

Jen co se objevila zpátky v Česku, ve společnosti ji nešlo přehlédnout. Nejen proto, že je Jana Lvová velmi výrazná – a velmi vysoká. Mezi tmavými obleky Jana vysloveně září, ať se objeví na kterémkoli setkání tuzemského byznysu.

Tuhle elegantní blondýnu charakterizuje nejen červená rtěnka a obecně výrazné barvy, jež ráda nosí (a prý rozhodně nejen proto, že červená je korporátní barvou Mastercardu), ale především obdivuhodná energie, nadšení a nesmírně sympatický entuziasmus, který z ní vyzařuje, ať mluví o digitálních platbách, fintechových instrumentech a nejrůznějších dalších technologických inovacích ve svém současném působišti, nebo třeba o podpoře malých a středních firem v regionech.

A nejsou to jen slova. Hned po našem rozhovoru odjíždí Jana Lvová do Broumova, kde se účastní debaty Vzdělávacího a kulturního centra Broumov, věnované byznysu, ale i tématům harmonie a smíření: setká se tu s podnikatelem a mecenášem Constantinem Kinským, miliardářem a filantropem Ondřejem Vlčkem a dalšími osobnostmi.

„Angažuji se v různých iniciativách, jak zlepšit Česko, zajímá mě i regionální rozvoj. Mám na to pořád dost energie a mám svou práci ráda. Člověk by měl mít vášeň pro to, co dělá. Mělo by vás to pořád bavit,“ směje se Jana, když spolu sedíme v zasedačce pražských kanceláří společnosti Mastercard na náměstí Republiky.

Její zasedačku zdobí motivy Prahy. A republiku – Českou republiku, svůj domov – bere Jana hodně vážně. Loni se sem vrátila po osmnácti letech úspěšné kariéry v Londýně; pracovala tam jako topmanažerka v korporaci, ale i ve fintechovém startupu. Teď je však zpátky v Praze. Vrátila se sem, aby pomohla.

Forbes Digital Premium