skip to main content

Tři skvělé auťáky, které byly k mání v dražbě Sotheby’s ve Scottsdale

3 minuty čtení

Tři mimořádná auta nabídla v nedávné dražbě aukční síň Sotheby’s v arizonském Scottsdale. Mimořádné byly i vyvolávací ceny, za které se unikáty dražily. Na světě je jen pár aut, která jsou natolik výjimečná, že je na první pohled rozeznají a ocení i laikové – vyznačují se nejen jedinečným designem, ale i exkluzivním výkonem a omezeným počtem vyrobených kusů. Právě tak lze stručně charakterizovat i trojici aut z katalogu aukční síně Sotheby’s.

2019 McLaren Senna

McLaren si troufl hodně, když tenhle sporťák pojmenoval právě po Ayrtonu Sennovi, jednom z nejlepších pilotů formule 1 všech dob, který se stal legendou. Jenže tenhle model je tak dobrý, že svému jménu v žádném případě nedělá ostudu. Senna je dokonalý mistrovský kousek s oslnivou výkonností.

Posuďte sami – čtyřlitrový osmiválec s dvojitým turbem disponuje výkonem 789 koňských sil a točivým momentem 799 Nm. Náhon se přenáší na zadní nápravu prostřednictvím sedmistupňové převodovky a z 0 na 100 km/h auto zrychlí za 2,8 sekundy. Raritu z něj dělá i fakt, že jich McLaren vyrobil pouhých 500 kusů.

Auto, které jde do dražby, nese z výroby pořadové číslo 87 a pyšní se speciální úpravou MSO Gulf Livery za příplatek 193 941 dolarů. Bláznivé, řeknete si (a bláznivé to je), jenže v celkové ceně se to ztratí. Ta se totiž v aukci měla vyšplhat na 1,25 milionu dolarů.

1991 Vector W8 Twin Turbo

Reklama

Vector W8 je fantastické auto, které snese plné srovnání s nejlepšími sporťáky své doby, jakým byl například model Lamborghini Countach. Značka Vector vyráběla auta koncem 80. a začátkem 90. let a za tu dobu jich vyprodukovala všeho všudy 22 kusů.

Interiéru dominuje futuristická palubní deska s displejem, která připomíná spíš kokpit letadla nebo vesmírné rakety. Výkon je impozantní a nezaostává ani za nejlepšími sporťáky dneška. Osmiválec s dvojitým turbem disponuje výkonem 650 koní a točivým momentem 879 Nm, díky čemuž je schopen vystřelit z 0 na 100 km/h za čtyři sekundy.

Díky mimořádným vlastnostem a faktu, že jde o raritu v pravém smyslu slova, se jeho cena v dražbě podle odhadů vyšplhá až na půl milionu dolarů.

1971 Lamborghini Miura P400 SV

Miura je podle mnoha znalců jedno z nejkrásnějších lamborghini, jaká kdy byla vyrobena. Už jen letmý pohled na ni vysvětluje proč. Design většiny sporťáků téhle značky se dnes vyznačuje výraznými hranami a ostrými úhly, tenkrát v 70. letech však Lamborghini upřednostňovalo měkké a oblé linie.

Pohon obstarával dvanáctiválec s výkonem 380 koňských sil. Z výrobní linky sjelo během sedmi let pouhých 764 kusů, což dělá z miury žádaný sběratelský kousek. Konkrétně tenhle vůz vystřídal celkem tři majitele, ten poslední jej držel plných 40 let. Původně zelená karoserie změnila barvu na oranžovou, i tak se ale cena sporťáku v dražbě měla podle expertů vyšplhat až na 1,6 milionu dolarů.

Reklama
Reklama