Pivo Corona, aerolinky Delta, výrobce elektroniky Omicron… Nikdo nemohl čekat, že se název jeho společnosti jednoho krásného dne stane synonymem pro variantu smrtícího viru. Ukazuje se ale, že jméno brandu porazí název jakékoli varianty, jako kámen porazí nůžky. Je to přece jenom název.
Pivo Corona
Podrobnosti: Produkt mexického pivovaru Cervecería Modelo, vlastněný belgickou společností AB InBev, to koupil v první linii. Kdo bude pít pivo s názvem Corona ve chvíli, kdy svět decimuje pandemie viru s úplně stejným pojmenováním? Navíc pivo nemělo kam uhnout ani v jakékoli ze svých variant: Corona Extra, Corona Light, Corona Premier, Corona Familiar… Kdyby se virus jmenoval premiervirus nebo extravirus, bylo by to v klidu, ale takhle…
Dopady: Takhle to vlastně bylo také docela v klidu. Snížení poptávky bylo zaznamenáno jen na rodné hroudě koronaviru, totiž v Číně, ale v USA, kde je pivo Corona nesrovnatelně populárnější, poptávka po něm na začátku roku 2020 ještě vzrostla o pět procent. Za první tři týdny pandemického března se pak prodeje v Americe katapultovaly do oblak dokonce s meziročním nárůstem o 24 procent: to když museli Američané zůstat doma kvůli koroně a jediné, co tam mohli dělat, bylo pít coronu. Na zdraví!