Ať už je brzké dopoledne, nebo pozdě večer, z pražské adresy Národní 23 se za každých okolností vine několikametrová fronta nedočkavých zákazníků. Zásluhu za ni nese muž přezdívaný „pan Zmrzlinka“, který zde provozuje jednu ze svých pěti poboček zmrzlinárny Crème de la Crème.

Sladký byznys, který se brzy stal synonymem zmrzliny nejen pro Pražáky, dnes vyrobí více než tunu ledové pochoutky denně a nově otevře pobočku také na Strossmayerově náměstí.

Celé podnikání přitom vznikalo docela nevinně. Po návratu do Prahy z italského Trenta hledal Jan Hochsteiger cukrárnu, pro kterou by mohl vyrábět řemeslnou zmrzlinu z přírodních ingrediencí. Paradoxně však o takovou zmrzlinu nebyl mezi už existujícími podniky zájem.

Ramba
Vydání Forbesu Ramba

„Když jsem viděl, s jakými surovinami cukrárny pracují, zděsil jsem se,“ vzpomíná Hochsteiger na začátky. Na žádné kompromisy však přistoupit nechtěl a tak nebylo zbytí – podnik musel otevřít sám. Tak vznikla v roce 2015 na Husově ulici v centru Prahy první pobočka Crème de la Crème.

„Dařilo se nám vlastně od začátku, lidé ocenili kvalitu naší zmrzliny i nevšední příchutě, které jsme podle vlastní receptury brzy začali vyrábět,“ poznamenává zmrzlinář, který má dnes v portfoliu šedesát druhů zmrzliny.

Firma, která má své pobočky otevřené nejen sezonně, ale po celý rok, tak v průměru dosahuje okolo padesáti milionů korun obratu. Letošní teplý duben však podle majitele tržby příliš neovlivní – zvýšení výnosů během teplejších dnů totiž rázem vynahradily deštivé dny z konce dubna.

„Veškerý zisk ale i po devíti letech dáváme zpět do výroby, do modernizace starších poboček nebo aktuálně do tvorby nové,“ vysvětluje Hochsteiger. Ta vzniká na Strossmayerově náměstí na Praze 7 a plánuje otevřít během června.

„Teď dotváříme interiéry, přesný den otevření si zatím netroufáme odhadnout,“ přiznává podnikatel, který při stavebních pracích vždy raději počítá se zpožděním. Na rozdíl od prvních provozoven se totiž prostor vytváří na zakázku u externích dodavatelů.

To je ostatně podle zakladatele nejlepší měřítko toho, že se jeho byznysu daří. „Nejen pobočku na Husově ulici jsme si z velké části dělali sami, strávili jsme tam měsíce intenzivní práce, natírali a dělali vše, co bylo potřeba,“ usmívá se.

Foto Crème de la Crème

Zatímco investice do otevření první pobočky tak byla šest set tisíc korun, do nové provozovny investovalo Crème de la Crème čtyři miliony korun.

„Tehdy jsme museli šetřit, jak se dalo, neměli jsme za zády investora a ani bychom ho nikdy nechtěli. Dnes už jsme naštěstí v jiné situaci,“ pochvaluje si podnikatel.

„A až dostavíme novou pobočku, další zisk z firmy použijeme na koupi nového rozvozového auta a modernizaci první pobočky,“ nastiňuje další zmrzlinářské plány.