Mladý podnikatel Václav Staněk je známý především díky značce Vasky. Boty však nejsou zdaleka jediným jeho podnikem. Některé firmy jsou úspěšné, jiné už méně. Došlo i na pokuty od České obchodní inspekce. Přinášíme hluboký ponor do Staňkova byznysu.

„V podnikání často prožívám jízdu na horské dráze, kdy jedete nahoru i dolů zároveň, ale daří se mi to vyvažovat,“ hodnotí svůj byznys šestadvacetiletý podnikatel z Fryštáku u Zlína Václav Staněk.

Vláčků na horské dráze má hned několik. Etablované zlínské Vasky, zachráněné české Botasky, kožené tašky Bagind z Indie nebo dřevěný nábytek Wuders z Hodonína. Všechny firmy spojuje snaha o podporu řemeslné výroby. Zkoušel rozjet taky luxusní dámské prádlo Paon. A kromě řemesla zabrousil i do marketingu a založil marketingovou agenturu Inhubo.

Hvězda Václava Staňka nepochybně silně září v souhvězdí „Young Guns“ českého byznysu, ale žádné nebe není bez mraků. Podařilo se Botas najít vlastní místo na trhu? Proč se Miroslav Uďan přidal do Bagindu? A v jakých potížích je Wuders?

Forbes Digital Premium