Dvě nejextrémnější záležitosti během jednoho týdne do světa vypustila automobilka Mercedes-Benz. Obě se týkají luxusní limuzíny třídy S a na obě je potřeba velký balík peněz.

Vyšší bere, takže začít je potřeba luxusem v podobě limitované edice Mercedes-Maybach Haute Voiture, které pro celý svět vznikne jen 150 kusů. Jejich ruční výroba bude probíhat  pod vedením samostatného oddělení Manufaktur v Sindelfingenu a pořadové číslo každého vozu bude na plaketě na středové konzole.

Jedinečnost je jedna věc, která prodává. Musí ale z něčeho vycházet. U nejnovějšího maybachu to bude dvoubarevné lakování, které kombinuje lak v odstínu nauti v horní části a třpytivý růžový odstín ve spodní části karoserie.

Na barevné tóny exteriéru navazují uvnitř vozidla použité odstíny hlubinné modré a růžového zlata, které doplňují prvky v krystalicky bílé a lesklé, opálově bílé barvě. 

Interiér má za úkol umocnit inspiraci světem haute couture. Velmi kvalitní módou inspirovaná smyčková tkanina buklé se proto vine celým prostorem jako červená nit. Má odstíny modré, béžové či růžového zlata a jako dodatečný detail se nachází i na čalounění sedadel a potazích polštářů.

Aby toho nebylo málo, cestující obklopují ozdobné prvky z krystalicky bílé kůže na konzolách, dveřích a relaxačních poduškách. Podlahové rohože jsou z lněného materiálu a mohéru. A číše na šampaňské v odstínu růžového zlata už pak jen dokonale zapadají do celkové atmosféry v zadní části interiéru.

„Mercedes-Maybach Haute Voiture zahajuje novou kapitolu nejvyšší exkluzivity. Součástí naší filozofie je uvádět čas od času na trh limitované sběratelské kousky budící mimořádnou pozornost. Tím ještě více upevňujeme postavení Maybachu jako průkopníka luxusu a současně vytváříme jedinečné zážitky, které překonávají očekávání našich zákazníků,“ uvedl při dubajské premiéře Daniel Lescow, šéf značky Mercedes-Maybach.

Cenu maybachu Mercedes nezveřejnil, ale dá se předpokládat, že se bude šplhat k deseti milionům korun.

Drsnější sourozenec

Luxus bychom měli, teď jeho propojení s co nejvyšším výkonem a rychlostí. O to se postará Mercedes-AMG třídy S s motorem V8 4,0 litru vpředu a elektromotorem vzadu.

Výsledek téhle soustavy, která se inspirovala v hybridním pohonu závodního vozu formule 1 Mercedes-AMG Petronas, je brutálních 802 koní. Limuzíně to dovolí na stovku zrychlit za 3,3 sekundy a stopkou je až elektronickým omezovačem daná rychlost 290 kilometrů za hodinu.

Na použitý hybridní systém jsou v AMG hrdí. Jen samotný elektromotor pohánějící zadní nápravu má totiž výkon 190 koní. V případě prokluzu ale dokáže sílu poslat i na přední kola, díky čemuž může být pohon všech kol pouze elektrický. Jeho umístění navíc zlepšuje rozložení hmotnosti mezi nápravy, což přináší dokonalejší jízdní vlastnosti.

Go big!
Vydání Forbesu Go big!

Elektrického výkonu by ale nebylo bez akumulátorů s kapacitou 13,1 kWh, které se externě dobíjejí prostřednictvím nabíječky s výkonem 3,7 kW. AMG se nijak netají, že baterie není postavena tak, aby sloužila k co nejdelšímu dojezdu jen na elektřinu bez lokálních emisí. Tady je důležitý výkon.

„Sada akumulátorů je koncipována pro rychlé vybíjení i nabíjení, nikoli pro co nejdelší dojezd. Přesto dojezd 33 kilometrů s elektrickým pohonem umožňuje praktický akční rádius, například pro nehlučné a bezemisní jízdy z obytné zóny na okraj města nebo na dálnici,“ vysvětluje Philipp Schiemer, generální ředitel divize Mercedes-AMG.

Že třída S patří do sportovní rodiny, musí být také vidět. S-Classe tak vůbec poprvé dostala specifickou masku chladiče AMG. Příď kromě toho charakterizuje i přední nárazník s motivem křídla proudového letadla a velkými krajními otvory pro přívod vzduchu a otvory pro ideální vedení vzduchu kolem kol.

Uvnitř pak DNA značky z Affalterbachu zdůrazňují sedadla se speciálním čalouněním, exkluzivní barvy kůže s logem AMG na opěrkách hlavy nebo volant Performance s dvojitými rameny a tlačítky AMG.

Ani v tomto případě Mercedes cenu ještě nezveřejnil, takže i teď se pustíme do mírně zasvěceného odhadu, který se pohybuje kolem částky ve výši čtyř a půl milionu korun.