Vyřídit pojistnou událost je snazší a podvést pojišťovnu těžší než kdy dřív –⁠ i díky technologiím. O tom, jak pomáhá umělá inteligence odhalovat podvody nebo kolik likvidací se zvládne už odbavit online, si do podcastu BrandVoice přišel povídat Martin Hlaváč z pojišťovny Allianz.

Organizovaných skupin, které se ve velkém pokoušejí vytvářet pojistné podvody, dnes už moc není. Snahám o různé falešné nehody či schválně založené požáry ale pojišťovny čelí stále.

„Umělá inteligence nám často pomáhá odhalit podvody, kterých si ani vyšetřovatelé nemohou všimnout,“ říká Martin Hlaváč, který vede v pojišťovně Allianz oddělení likvidace pojistných událostí.

Petr Lukáč (vlevo) a Martin Hlaváč
Moderátor Petr Lukáč (vlevo) a Martin Hlaváč z Allianz pojišťovny

„Objevují se například případy škod, kdy se opakovaně dodává stejná fotodokumentace. A umělá inteligence je schopná tyto případy rozpoznat. Nemusí jít jen o původní snímky, ale i o jejich úpravy, ať jde o oříznutí, přiblížení, otočení a tak dále. Vyšetřovatele potom upozorní, že ta škoda nemusí být autentická,“ popisuje využití Hlaváč.

Technologie ještě není naplno nasazená, ale má podle něj pro pojišťovnu velkou přidanou hodnotu, a tudíž i prioritu. Větší roli už dnes hraje AI například při nahlašování událostí, když klient musí nahrát potřebné fotografie. Umělá inteligence ho například zvládne upozornit na to, že fotografie nezobrazuje to, co je potřeba.

Využití nových technologií v pojišťovnictví je ale víc. Od „základního“ získávání dat z dokumentů a jejich třídění až po zjišťování, zda v oblasti, kde auto poničily kroupy, vůbec byla bouřka.

Jak se klienti pojišťoven nyní pokoušejí nejčastěji podvádět? Jaký objem peněz pojišťovna ušetří, když podvod včas odhalí? A jak digitalizace změnila naši komunikaci s pojišťovnami? Poslechněte si další díl Forbes BrandVoice podcastu.