V rámci alternativních investic se vedle tichých vín často skloňuje také champagne. „Bublinky“ jsou stále populárnější u požitkářů po celém světě. Je to ale stále dobrá investice? Nejprve se pojďme podívat na pár čísel: Šumivá vína tvoří deset procent světové produkce vína.

Champagne zaujímá pouze deset procent z celkové produkce šumivých vín, tedy jedno procento ze světové produkce vína. Produkce champagne byla v loňském roce 326 milionů lahví, což představuje nárůst o 1,6 procenta oproti roku 2021.

Champagne je zároveň oblast ne s nejvyšší produkcí, ale s nejvyšším obratem – tyto lahve byly prodány za rekordních šest miliard eur. Po koronavirové pandemii kontinuálně dosud rostla jak produkce champagne, tak i jeho prodané množství a také cena. Bude to ale nadále stejné při aktuální situaci v Evropě?

Champagne je oblast ne s nejvyšší produkcí, ale s nejvyšším obratem.

Ano, kategorie poroste dále, i když ne všechny segmenty stejně rychle. Z boomu po pandemii, kdy byly restaurace plné lidí, kteří si dopřávali všeho plnými doušky, přišlo vystřízlivění. Za současné situace investovat do champagne laikovi bez vedení odborníka nedoporučuji. Proč?

Forbes Digital Premium