Společnost Apify, která provozuje platformu pro automatizované stahování dat z webových stránek, loni zvýšila obrat o 22,5 procenta na sto sedmdesát milionů korun. Firma vykázala provozní zisk dvacet dva milionů korun po předchozí ztrátě. Apify to 12. února oznámilo v tiskové zprávě.

Počet uživatelů platformy se zvýšil ze sto tisíc na více než dvě stě tisíc. Počet zákazníků vzrostl o 1700 na tři tisíce. Portfolio takzvaných aktorů neboli jedinečných robotů a nástrojů k automatizaci úloh a extrakci dat z webových stránek se rozšířilo o polovinu na více než 1500. V poslední době jsou nejvíce oblíbené nástroje pro získávání dat pro AI.

„Loňský rok byl z hlediska tržeb a zisku v historii firmy zatím nejlepším. Cítíme, že jdeme po správné cestě, a plánujeme urychlování investic do marketingu a vývoje,“ uvedl výkonný ředitel Jan Čurn.

Rostoucí počet zákazníků společnosti v minulém roce vedl k rozšíření týmu Apify ze sedmdesáti pěti na devadesát lidí.

„Po roce 2022, kdy jsme museli snižovat náklady a část týmu propustit, je naše aktuální trajektorie naprosto odlišná. Do roku 2024 jsme také výrazně optimističtější v náboru nových lidí. Aktuálně máme mnoho otevřených pozic a plánujeme nabírat řadu lidí,“ doplnil Čurn.

Apify je platforma, na které vývojáři vytvářejí, nasazují a monitorují nástroje pro získávání dat a automatizaci akcí na webu. Cílem zakladatelů bylo nabídnout zákazníkům nástroj, jehož pomocí lze automatizovat libovolný proces, který by jinak bylo nutné ve webovém prohlížeči provádět manuálně.

K tomu Apify využívá takzvané aktory, tedy cloudové programy se schopností provádět cokoli od jednoduchých akcí, třeba odesílání e-mailů, po složité operace, včetně prohledávání webu a odstraňování duplicit z velkých datových souborů. Aktory podle společnosti usnadňují práci vývojářům, snadno je spustí a integrují i méně zkušení uživatelé.

„Pro letošní rok jsme si dali cíl dosáhnout obratu 270 milionů korun a zdvojnásobit naši komunitu vývojářů. Plánujeme se také více zaměřit na získávání dat pro umělou inteligenci,“ dodal Čurn.

Apify v roce 2015 založili Jan Čurn a Jakub Balada, kteří se poznali při studiu informatiky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Mezi klienty Apify patří aktuálně například Siemens, Intercom, Microsoft, T-Mobile nebo Accenture.