Novinka, co vlastně není novinkou. A první model novodobé éry Alpine, který je zároveň i poslední. Jestli nad tímhle kroutíte hlavou, dá se to pochopit. Ale vyplatí se přes to přenést a posadit se za volant. Pak už se budete jen usmívat. A chvílemi možná potit.

Dlouhé písečné břehy Lamanšského průlivu, vysoké útesy Alabastrového pobřeží, šedé střechy městských domů, restaurace plné čerstvých ústřic… Dvacetitisícové Dieppe na severu Francie působí jako ideální kus světa. A na krásných místech vznikají krásné věci o poznání snáz.

Třeba jako auta Alpine. Na jejich začátku byl mladíček Jean Rédélé, jehož otec měl v Dieppe autoservis a prodejnu aut. Jean jeho byznys po druhé světové válce převzal a ve 24 letech se stal nejmladším dealerem automobilky Renault. Jenže v tomhle věku nechcete auta jen prodávat a opravovat.

Chcete závodit a vyhrávat. Jean Rédélé si tak závodní auta začal stavět sám pro sebe. Nejdřív sázel jen na renaulty, ale v polovině padesátých let na svět přivedl novou značku, které dal jméno Alpine. Její nejslavnější auto?

Forbes Digital Premium