Možnost zdřímnout si během letu ve vertikální pozici byla zatím výsadou jenom vyšších tříd. Cestovatelům v té ekonomické nezbývalo než se vybavit polštářem, maskou na oči a doufat, že s nimi na palubě nebude dítě, které probrečí celou dobu letu.

Tuhle praxi ale možná změní aerolinka Air New Zealand. Její prototyp spací kabiny by měl být dostupný i těm pasažérům, kteří mají hlouběji do kapsy.

Economy Skynest, jak firma svůj patent pojmenovala, bude sestávat ze šesti lůžek na dvou třípatrových postelích vedle sebe. Podle parametrů mají mít alespoň dva metry na délku a 58 centimetrů na šířku a k tomu každé z nich vlastní polštář, deku a špunty do uší.

Uvažuje se také o čtecí lampičce nebo USB přípojce. A aby vás při spánku nikdo nerušil, stačí zatáhnout závěs.

Na kolik vás tohle přilepšení k letu přijde, ještě není jasné, pořizovat se bude jako příplatková služba ke klasickému sedadlu. A má bohužel jeden zásadní háček: musíte se stihnout vyspat v předem určeném časovém úseku.

Za jeden dálkový let, na kterých má být Skynest primárně zařazován, se tak stihne vystřídat cestujících celá řada. Personál údajně zvládne po každém nocležníkovi povlečení vyměnit.

Novozélandská aerolinka na prototypu pracovala tři roky, než si ho začátkem týdne nechala patentovat. „Nepochybujeme, že tato inovace přinese do tohoto odvětví nový vítr a podaří se díky ní zlepšit podmínky na dlouhých letech,“ myslí si Nikki Goodman, manažerka spokojenosti zákazníků.

Novinka ještě musí projít poslední řadou zkoušek, než ji společnost uvede do testovacího provozu. Jeho začátek je plánovaný na konec tohoto roku na nové lince mezi Aucklandem a New Yorkem, jejíž doba letu bude téměř 18 hodin.

Jestli se buňka stane plnohodnotnou součástí nabídky, o tom aerolinky rozhodnou začátkem roku 2021. V případě úspěchu se prý nebrání ani nabídnutí Skynestu konkurenci.