Americký výrobce hraček Mattel těží z pandemie covidu-19, kvůli které rodiny tráví více času doma. V letošním prvním čtvrtletí meziročně zvýšil tržby o rekordních 47 procent na 874 milionů dolarů (téměř 19 miliard korun).

Poptávku po jeho produktech ve Spojených státech podpořila stimulační opatření administrativy nového prezidenta Joea Bidena, informovala agentura Reuters. Ztráta Mattelu klesla na 115 milionů dolarů (2,5 miliardy korun) z 211 milionů dolarů před rokem.

Tržby výrobce panenek Barbie či autíček Hot Wheels výrazně překonaly očekávání analytiků, kteří je podle průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali v průměru na 684 milionů dolarů.

„Bylo to pro firmu další rekordní čtvrtletí,“ uvedl šéf podniku Ynon Kreiz. Upozornil, že firma už třetí čtvrtletí za sebou zvýšila svůj tržní podíl. „Upevňujeme si pozici lídra v hračkářském průmyslu,“ doplnil Kreiz.

Pro firmu byl podle Kreize příznivý i začátek druhého čtvrtletí. Firma předpověděla, že v celém letošním roce zvýší tržby o šest až osm procent.