O luxusních rouškách, které během pandemie nosí světoví módemani, jsme už psali. Milovníci kreativity a fashion trendů se ale současnou epidemiologickou situací inspirují i nadále. Proto je momentálně na vzestupu značka T Label mladé britské designérky Taylor-Bea Gordon, která je podobně jako například Stella McCartney nebo Alexander McQueen absolventkou prestižní školy Central Saint Martins.

Podle slov návrhářky vyrábí „ty nejluxusnější rukavičky, jejichž design je inspirován starodávnou dvorskou etiketou, ale využití pro ně najdete v náročných časech pandemie“.

V přepočtu stojí zhruba čtyři tisíce korun, ale značka slibuje, že každý rok věnuje 40 procent ze všech zisků na vybrané charitativní účely. Zároveň jsou rukavičky zhotoveny v Birminghamu z recyklovaných materiálů a obarveny přírodními barvivy.

Před vypuknutím pandemie byl T Label malým projektem, kterému se Taylor-Bea Gordon věnovala pouze po večerech. Zakázky jí však začaly růst ve chvíli, kdy se zvyšoval počet nakažených koronavirem a poptávka nejen po rouškách, ale i ochranných rukavicích stoupala.

Objednávky začaly chodit z celého světa a designérka přiznává, že takovou reklamu jako fotky jejího zboží na Instagramu, sdílené nejrůznějšími influencerkami, nezajistila ani britská verze časopisu Vogue, kde se v rukavičkých minulý podzim vyfotila hudebnice Lizzo.

https://www.instagram.com/p/CCdOZ_BAsR0/

S péčí o ně to kupodivu není zase tak složité. Vyvařovat jemné rukavičky z tylu a organzy sice nemůžete, ale máte požehnání návrhářky, že se dají prát. Jako ochranná pomůcka před nebezpečnými bakteriemi tedy nefungují stoprocentně, ale coby doplněk outfitu působí skvěle.

Taylor-Bea Gordon zbožňuje 20. léta minulého století, která byla shodou okolností také ve znamení celosvětové pandemie. Tehdy se ale rukavice nosily jako součást společenského úboru zcela běžně. Podle zakladatelky T Labelu můžeme právě tento zvyk znovu oživit.

První potenciální zmínka o rukavicích je už v Homérovi, ale teprve ve 13. století se staly znakem elegantního oděvu vyšší společenské vrstvy. Královna Alžběta I. byla známá svou vášní nejen pro zdobené límce, ale také pro rukavice vykládané drahými kameny.

Dnes vnímáme rukavice jako vysoce společenskou záležitost, příslušící na gala události nejvyššího charakteru. Do svých kolekcí je v poslední době zařadily módní domy Prada, Max Mara, ale i Off-White, Balenciaga či Louis Vuitton a Moschino.

A podle vývoje epidemologické situace zřejmě tento trend ještě chvíli vydrží.