skip to main content
Zdravotnictví

VašeČočky.cz jsou teď Lentiamo. Využívají nové technologie a ničí italskou konkurenci

3 minuty čtení

Česká společnost VašeČočky.cz před několika dny změnila svůj tuzemský název na Lentiamo. Rebranding, který firmu vyšel na nižší desítky milionů korun, přitom značí hned několik věcí, jak vysvětluje Tomáš Bártek, marketingový ředitel globálního Lentiama se sídlem v Česku.

„Nešlo jen o změnu názvu, ale také o změnu positioningu v hlavách zákazníků,“ říká o společnosti, jejíž loňský obrat činil 700 milionů korun a která za rok 2020 předpokládá růst o 10 až 15 procent. „Název Lentiamo obsahuje i skutečnost, že už u nás nejde jen o kontaktní čočky, ale nově také o prodej dioptrických či počítačových brýlí,“ dodává. 

Za tenhle vývoj může ostatně hlavně pandemie. „Před koronavirem jsme brýle online neprodávali,“ vysvětluje Bártek, „ale vzhledem k nastalým okolnostem jsme během měsíce vytvořili celý systém, jak si u nás brýle pořídit.“

Reklama

Lentiamo sice prodej brýlí do budoucna plánovalo, šlo ale vždy až o dlouhodobější plány. S úderem pandemie se však firma rozjela směrem, se kterým ještě na konci minulého roku nepočítala. Naopak, tehdy předpokládala, že se letos bude soustředit na otevírání mnoha kamenných prodejen po celé Evropě.

„Není to ale tak, že bychom z otevírání prodejen úplně vycouvali. Nebudeme jich sice otevírat tisíce, ale ve vybraných městech v tomhle plánu s určitým zpožděním pokračujeme,“ říká Bártek. Na začátku roku 2021 tak Lentiamo otevře pobočku v Brně, do poloviny roku v Bratislavě a pak se uvažuje ještě o další prodejně v Bulharsku.

Změna přitom přijde i v umístění prodejen. „Donedávna byla obchodní centra největší šlágr a teď jsou největší nebezpečí,“ říká Bártek. „Na rozdíl od původního plánu teď počítáme s prodejnami, které budou mít vlastní vchod z ulice.“

Aktuální vydání magazínu

Firma současně přemýšlí, jak se postavit ke zvýšeným bezpečnostním požadavkům, kterým se svět ani v novém roce nevyhne – obzvláště v byznyse, v němž si lidé dávají na nos něco, co na něm měl jiný zákazník několik vteřin před nimi.

Reklama

„Do obchodů chystáme fyzickou verzi virtuálního zrcadla, které už funguje na našem webu,“ vysvětluje Bártek. Jde o technologii, díky které si člověk vyzkouší, jak budou konkrétní brýle na jeho obličeji vypadat.

„Chceme to ale zprovoznit tak, aby si lidé mohli zkusit brýle i zvenku, aniž by vstoupili do prodejny,“ říká Bártek. Jediné, co nápad trochu brzdí, je zapojení periferie Kindle, pomocí které si zákazník jedny brýle z nosu doslova odmávne a přimávne další. Problém je v tom, že Kindle nekomunikuje moc dobře přes sklo výkladní skříně. Tým vývojářů z Lentiama už na tom však pracuje. 

V technologickém týmu má ostatně jedenáct členů, kteří mají pod palcem nejrůznější pokročilé technologie. Jako je nástroj, který prochází všechny konkurenční weby a porovnává ceny a díky kterému může Lentiamo konkurovat tím, že v reálném čase mění ceny u stovek produktů. I díky tomu firma zabodovala na italském trhu tak, že nyní tvoří dominantu jeho celoevropského portfolia.

Ne, že by si tím česká firma v Itálii zrovna vyrobila fůru přátel. Naopak – italská e-shopová i kamenná konkurence nemá české Lentiamo vůbec v oblibě. „Tak jsme to ale měli na všech západních trzích,“ říká CMO Bártek. „Děje se to, protože nabouráváme tamní zavedený trh optik, které měly do té doby i o sto procent vyšší ceny než to, s čím jsme tam přišli my,“ dodává.

České Lentiamo tak v Itálii ničí obchody, které fungovaly jako rodinný byznys, nebo, jak je nazývá Bártek, „mamas and papas“. „My děláme reklamu na své levnější ceny – a díky tomu dnes patříme mezi top 10 prodejců v Evropě,“ říká šéf společnosti.

Název Lentiamo, spojující odkaz na čočky s italským vyjádřením lásky, už nyní ve firmě s původním názvem VašeČočky.cz převládá. Značku Lentiamo používá společnost už v patnácti evropských zemích, nyní včetně Česka. Lokální názvy zůstávají už pouze ve třech.

Příští rok se bude rebrandovat název na Slovensku, kde dnes ještě vystupuje pod rozkošným titulem VašeŠošovky.sk, a firma zde otevře i kamennou prodejnu. Změna názvu přijde také v Německu a Rakousku.

Do příštího roku firma plánuje také otevření nového trhu, zatím to vypadá na Finsko nebo Ukrajinu. „Během roku ale určitě přijde i něco nečekaného,“ dodává Bártek. „Jako vždycky.“

Reklama
Reklama