skip to main content
Byznys

Věda bez vrásek. Česká firma chce omlazovat pomocí nanovláken

2 minuty čtení

Říkají si skintelektuálové. Skupina biochemiků, farmaceutů i odborníků na nanotechnologie, které spojil projekt lékařky Heleny Hlaváčkové.

Ta se rozhodla založit značku specializované kosmetiky Iuvenio poté, co pochopila, že na lokálním trhu nemá příliš velkou konkurenci. „Všimla jsem si, že zde vznikla celá řada přípravků přírodní kosmetiky, ale osobně vidím potenciál jinde,“ říká.

Hlaváčková ve své značce využila skutečnost, že Češi jsou v celosvětovém měřítku skutečnými odborníky přes nanovlákno, které ve spojení s kosmetickými produkty slibuje takzvanou hi-tech péči.

Reklama

Technologie místo injekcí

V samotném názvu značky Iuvenio, který se odvíjí od latinského iuvenilis, tedy mladý, se skrývá její záměr: vizuálně ubrat pleti na vráskách. Nanotechnologie by měly být v tomto případě natolik účinné, že konkrétní sérum dokáže proniknout přes přirozenou kožní bariéru a pomoci zjemnit například vrásky a otoky okolo očí. Účinky by měly být podobné jako u botoxu.

Budování lovebrandu

„Nebojím se tvrdit, že přinášíme skutečně špičkovou péči, která snese srovnání s tím nejlepším, co je ve světě k dispozici,“ tvrdí Helena Hlaváčková, která své produkty vyvíjela v Česku posledních pět let. „Jsme startup, který je hodně orientovaný na výkon. Nestojí za námi žádný investor, vše pokrýváme z vlastních zdrojů,“ dodává.

Reklama

Současně působí moderně minimalisticky i samotná vizuální kampaň s Gretou Slezákovou, jež díky své práci pro zahraniční mutace časopisů Elle, Vogue nebo reklamám pro Dior patří mezi nejúspěšnější české modelky devadesátých let.

První roky musel tým Iuvenia pracovat na vzniku prvního produktu, což je nanovlákenné sérum. Nyní jich značka nabízí celkem šest, nejdražší je právě výše zmíněné sérum, které stojí 1550 Kč.

„Ceny jsme stanovili vstřícně, ačkoli nezohledňují několikaletý vývoj produktů. Toužíme ale stát se opravdovým místním lovebrandem, který umožní Čechům a Slovákům naplno využívat účinky nanotechnologií v kosmetice. Spoléháme ale na to, že nám domácí trh sám poskytne zpětnou vazbu,“ říká Hlaváčková.

Ušetřit se jim prý daří také na minimalistických obalech, které díky své jednoduchosti nenavyšují konečnou cenu přípravků.

Dál do světa

Značka Iuvenio se sice momentálně prodává v Čechách a na Slovensku, ale v lednu příštího roku má v plánu prostřednictvím spuštění e-shopu v angličtině pokračovat do dalších evropských zemí. V jednání jsou ale momentálně i asijské trhy, které na použití hi-tech technologií velmi dobře slyší.

Reklama
Reklama