Britský výrobce potravin a spotřebního zboží Unilever oddělí své podnikání se zmrzlinou do samostatného podniku. Změna se dotkne také značek Ben & Jerry’s a Magnum, které se prodávají i v České republice. Unilever také spustí další úsporný program a zruší 7500 pracovních míst ze stávajících zhruba 127 tisíc. Podnik to oznámil ve svém úterním sdělení.

Na odštěpení začne firma pracovat ihned. Hotova by s tím chtěla být do konce příštího roku.

Společnost se sídlem v Londýně, která podniká v mnoha zemích světa, si od kroku slibuje zjednodušení struktury a možnost více se zaměřit na jednotlivé typy podnikání. Ušetřit tak chce v příštích třech letech 800 milionů eur, v přepočtu přes dvacet miliard korun.

Po rozdělení hodlá Unilever dosáhnout růstu tržeb do deseti procent a doufá v mírné zlepšení marží. Navrhované změny by se celosvětově měly dotknout převážně kancelářských pozic. Celkové náklady na restrukturalizaci by měly v daném období činit přibližně 1,2 procenta z obratu.

Generální ředitel Hein Schumacher loni v říjnu představil plány na zjednodušení podnikání. Tehdy přiznal, že Unilever v posledních letech zaostával. Jeho předchůdce Alana Jopeho kritizovali za to, že dovolil, aby se portfolio značek skupiny rozrostlo až zhruba na čtyři sta, což vedení znemožnilo zaměřit se na ty nejvýnosnější.

Akcie Unileveru v úterý ráno na burze v Londýně vykazovaly růst skoro o pět procent. Táhly tím nahoru i širší trh, hlavní index londýnské burzy FTSE 100 přidává 0,1 procenta.