Titul Auto roku 2025 v ČR získal Mercedes-Benz třídy G. Navázal tak na loňský triumf třídy E stejné značky. Těsně na druhém místě v hlasování odborné poroty skončila nová Škoda Kodiaq a třetí je Audi A5. Na děleném čtvrtém místě skončily se stejným počtem bodů BMW X3 a Kia EV3. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.

Na světě jsou dvě auta, která podle tvaru automaticky poznáte bez ohledu na to, jestli jsou stará čtyřicet let, nebo jestli z montážní linky sjela letos. Jedním je Porsche 911, druhým Mercedes-Benz třídy G. A právě ten se stal novým českým Autem roku 2025.

Terénní Mercedes třídy G se vyrábí od roku 1979 v Rakousku. Poslední generace byla uvedena na trh loni. Má stále žebřinový rám, stálý pohon všech kol a tři uzávěrky diferenciálu. Jeho cena začíná na zhruba 3,37 milionu korun.

Pocity z jízdy v „géčku“ jsme pro vás shrnuli v recenzi loni v červenci. Jestli někdo dělá svoji práci dobře, je to právě tenhle mercedes. Prohánět se v terénu závodní rychlostí s něčím, co váží přes dvě a půl tuny, je to vysoké tak, že by se to mělo v každé zatáčce překlopit, a cítit se přitom jistě a pohodlně, je naprosto dokonalý zážitek.

Výsledky ankety Auto roku 2025 v České republice

1. Mercedes-Benz Třída G (107 bodů)

2. Škoda Kodiaq (105 bodů)

3. Audi A5 (104 bodů)

4. BMW X3 (92 bodů, dělené místo)

4. Kia EV3 (92 bodů, dělené místo)

Základním motorem je naftový šestiválec G 450d, poskytující výkon 367 koní, k dispozici je i vrcholná verze AMG 63 s přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 585 koní a v plánu je i plně elektrická verze.

Ani Češi se ale nemusejí stydět. Se svým Kodiaqem Škoda bodovala na těsném druhém místě. Škodovácké SUV ve své druhé generaci loni poprvé naskočilo na vlnu elektromobility a vůbec poprvé je v nabídce s hybridním pohonem. Plug-in hybrid kombinuje benzinový motor 1,5 TSI s elektromotorem a 24,5kWh baterií, takže ve výsledku disponuje silou 204 koní.

Těsný souboj

O výsledcích ankety rozhodovala dvacetičlenná odborná porota složená z českých motoristických novinářů. V prvním kole volba přinesla dosud nejtěsnější výsledek, když se všech pět finalistů vměstnalo do rozdílu jednoho bodu, ve druhém kole pak první tři dělily tři body.

V druhém kole rozdělovali porotci mezi pět finalistů 25 bodů, přičemž při své volbě zohledňovali mimo jiné technické inovace, technologickou vyspělost a užitnou hodnotu vozu, bezpečnost, vliv na životní prostředí, ekonomiku provozu, jízdní vlastnosti, využití nových komunikačních a informačních systémů a jednoduchost jejich ovládání, cenu, design, komfort, výkon a další faktory.

Navzdory velké různorodosti finálové pětice bylo hlasování velice vyrovnané, ani jeden z porotců nepřidělil žádnému z finalistů maximální počet deseti bodů. Vítězný vůz na první místo zařadilo sedm porotců, druhý v pořadí se na prvním místě objevil dvakrát.

Ocenění Auto roku v ČR je obdobou evropského titulu Auto roku, který udělují odborní novináři z celé Evropy. Letos titul získal elektrický Renault 5.