Americká telekomunikační společnost Verizon Communications prodá investičnímu fondu Apollo Global Management za pět miliard USD (107,1 miliardy Kč) divizi Verizon Media, která zahrnuje značky získané akvizicí internetových firem AOL a Yahoo. Verizon dnes oznámil, že po dokončení transakce se divize přejmenuje na Yahoo a Verizon si v ní ponechá desetiprocentní podíl. Transakce by měla být dokončena ve druhé polovině letošního roku.
Mediální divize Verizonu zahrnuje značky jako TechCrunch, Yahoo Finance, Engadget, Makers, Ryot a Flurry. Tržby divize v prvním čtvrtletí činily 1,9 miliardy dolarů.
Verizon tento majetek prodává za mnohem nižší cenu, než ho před několika lety koupil. Za AOL v roce 2015 zaplatil 4,4 miliardy dolarů a firmu Yahoo v roce 2017 získal za 4,5 miliardy dolarů. Nepodařilo se mu však zvýšit jejich růst a v roce 2018 zaúčtoval odpisy hodnoty majetku mediální divize v objemu 4,6 miliardy dolarů. K neúspěchu divize přispělo i to, že trh s digitální reklamou ovládli větší hráči, jako je Facebook a Google.
Prodejem mediální divize Verizon naznačuje, že už nemá zájem o média,
na rozdíl od konkurentů. Například společnost AT&T se snaží ze své
mediální divize WarnerMedia učinit konkurenta firem Netflix a Disney na
trhu streamovacích služeb, i když po akvizici médií bojuje s vysokým
dluhem. Také poskytovatel internetových služeb Comcast je v médiích
stále aktivní se značkou NBC Universal.
V poslední době přibývalo informací, že Verizon se chce svých
mediálních aktivit zbavit a místo toho se zaměřit na mobilní sítě a
poskytování internetu. Loni prodal agregátor zpráv HuffPost firmě
BuzzFedd a nedávno prodal nebo uzavřel další mediální aktiva, jako je
Tumblr a Yahoo Answers, uvedl zpravodajský server CNBC.