Češi při slevových akcích Black Friday utratili v internetových obchodech přes sedm miliard korun, tedy zhruba stejně jako loni. Reálné slevy se nejčastěji pohybovaly mezi patnácti a třiceti procenty, což proti loňsku znamená mírné zvýšení. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci a Hlídače shopů.

Podle výkonného ředitele asociace Jana Vetyšky byl zájem o tradiční kategorie, jako je oblečení, elektronika nebo hračky a parfémy. „Orientace na cenu je letos zřejmá, zákazníci také dávají větší důraz na energetickou náročnost produktů, a to především u elektroniky a domácích spotřebičů. Jistě bude zajímavé sledovat, zda se ještě podaří Black Friday v obratech překonat, druhý předvánoční vrchol prodejů očekáváme v týdnu od 12. prosince,“ řekl.

V Black Friday nabídce bylo podobné množství produktů jako loni. Většinou šlo o jednotky procent z celkové nabídky e-shopu. Ani letos se Black Friday neomezilo na jeden den či víkend v měsíci, ale akce se konaly celý listopad, v některých případech i vícekrát po sobě. Neskončily ani 25. listopadem, na kdy letošní „Black Friday“ připadl.

Na Black Friday navazuje u některých obchodníků tzv. Cyber Monday, které bývá více zaměřené na elektroniku a počítače.