Podnikatelský vizionář Petr Rokůsek spojuje své jméno s dalším byznysem, v němž vidí hlubší smysl. Zakladatel firmy Nano Energies, která udržitelně obchoduje s elektřinou, získal čtyřicetiprocentní podíl v pracovním portálu Cocuma.

Společnost, jejíž jméno je zkratkou Company Culture Market, což v překladu znamená tržiště firemních kultur, funguje jako místo, kde se firmy mohou detailně a autenticky prezentovat, zejména svým potenciálním zaměstnancům. Před sedmi lety ji založil personalista Petr Skondrojanis s cílem inspirovat české a slovenské společnosti ke změně přístupu k podnikání, náboru lidí i atmosféře v podnicích.

Od té doby využila služby tohoto portálu zhruba stovka firem (mimo jiné i Forbes) včetně právě Nano Energies Petra Rokůska, kterého pozitivní zkušenost přesvědčila k nynější investici. Do platformy vstupuje skrze svůj impaktový investiční fond Bluelight AG, jehož prostřednictvím podporuje projekty postavené na respektu k lidskému tvůrčímu potenciálu.

„Důvodů bylo několik. Zaprvé nedocenitelná zkušenost z Nano Energies, kdy nám Cocuma pomohla zobrazit hodnoty firmy směrem ven, aby lidé, kteří k nám přijdou, našli ve firemní kultuře opravdu to, co se jim snažíme předat. Viděl jsem, jak skvěle funkční koncept to je,“ komentuje akvizici Rokůsek, který před lety vydělal stovky milionů korun na prodeji velkého výrobce hliníkových profilů Jansen Display.

„Druhým aspektem bylo uvědomění, že firmy jako Cocuma mají obrovskou budoucnost v nové filozofii podnikání. Takové, která nevede centralizovaně k jednomu majiteli, ale kde se několik kvalitních lidí domluví společně na tom, co chtějí vytvářet. Vzniká tak přirozené flow bez nátlaku a nutnosti motivací shora,“ dodává podnikatel, který vlastní rovněž módní značku Free Circle, vyrábějící pohodlné oblečení z recyklovaných materiálů.

Petr Skondrojanis, COCUMA
Zakladatel společnosti Cocuma Petr Skondrojanis | Foto COCUMA

Částku, za niž Petr Rokůsek od původních investorů čtyřicetiprocentní podíl společnosti Cocuma koupil, žádná ze stran nechtěla komentovat. Podle informací Forbesu šlo o jednotky milionů korun.

„Byla to však impaktová investice. Petr momentálně vidí potenciál ve změně HR stylu. Investice tedy není vyčíslená primárně penězi, ale také podporou pro expanzi na švýcarský trh,“ doplňuje Petr Skondrojanis.

Cocuma si ke spolupráci vybírá firmy, které vedou lídři s vizí a jejichž vedení je hrdé na to, co s týmem dokázalo. Podstatné je i to, aby tyto společnosti sdílely hodnoty portálu a chovaly respekt k lidem a jejich potřebám. Zjednodušeně řečeno: jeho pracovníci vybírají společnosti, do nichž by s klidným srdcem poslali pracovat své kamarády.

Na výběru si přitom platforma dává velmi záležet. Nezajímá ji, co mají firmy napsáno na webu, ale to, jak fungují zevnitř. Díky autentickému zachycení jedinečné firemní kultury pak Cocuma láká kandidáty na realitu, kterou si sama ověřuje. A kandidáti zase vědí přesně, do jakého prostředí jdou.

„Vytváříme prostor pro lidi, kteří hledají víc než práci, a prostor pro firmy, které víc než práci nabízejí,“ podotýká Petr Skondrojanis.