skip to main content
BrandVoice
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na jana.viskova@forbes.cz.

Vizionáři v cukrovaru. Ukážeme bydlení budoucnosti, říkají zástupci projektu v Modřanech

Vizionáři v cukrovaru. Ukážeme bydlení budoucnosti, říkají zástupci projektu v Modřanech

Když se setká veřejnost s developerem, často nevznikne nic. Když se ale do dialogu zapojí renomované architektonické studio, může být výsledkem nová městská čtvrť. Jako v pražských Modřanech. Švédská společnost Skanska tu podle návrhu studia Chybik + Kristof slibuje vybudovat projekt za deset miliard korun, který má inspirovat Evropu.

Modřanský cukrovar připomíná průmyslovou minulost jednoho z několika zajímavých pražských brownfieldů, čekajících na nový rozvoj. A chce být benchmarkem, jak by měly standardy kvalitního městského bydlení v budoucnu vypadat.

Podobně, jako když před 150 lety dostala tato původně zemědělská periferie Prahy nový impulz právě díky cukrovaru – ten přivedl do Modřan železnici, vodovod a elektřinu. V době největší slávy podnik zaměstnával tisíce lidí, majitelé postavili pro své pracovníky tovární nemocnici.

Náměstí uprostřed nové čtvrti | Vizualizace Chybik + Kristof Architects

Aktuální projekt Modřanský cukrovar v sobě snoubí prvky modrozelené infrastruktury, udržitelnosti a komunitního života v podobě, která je v Česku celkem unikátní.

Jak se v Česku obecně daří zelené architektuře? Jde ve stavebnictví skloubit udržitelnost se ziskovostí? Jak bude vypadat stavění a bydlení budoucnosti, pokud jde o technologie, sociální trendy a životní styl? Odpovědi najdete v BrandVoice podcastu s Petrem Duštou ze společnosti Skanska a Ondřejem Mundlem z architektonického studia Chybik + Kristof.