Výrobce automobilů Volkswagen chce s partnery investovat přes 20 miliard eur (496 miliard korun) do podnikání s automobilovými bateriemi. Chce tak vytvořit 20 tisíc pracovních míst a do roku 2030 dosáhnout ročního prodeje nad 20 miliard eur – a vedoucího postavení na rostoucím trhu.

Firma tyto ambice uvedla při slavnostním položení základního kamene své první evropské továrny na baterie v Salzgitteru. Globální výrobu a výzkum baterií Volkswagenu – od těžby surovin až po recyklaci a projekty včetně systémů skladování energie – bude řídit divize nazvaná The PowerCo.

Volkswagen také zkoumá možnosti výstavby vlastních továren na bateriové články v Severní Americe. Slavnostního aktu položení základního kamene se ve spolkové zemi Dolní Sasko zúčastnil i německý kancléř Olaf Scholz.

Volkswagen opakovaně prohlašuje, že výroba dostatečného množství baterií pro pohon všech aut je největší výzvou přechodu na elektromobilitu. Firma představila plán výstavby továren se společnou kapacitou 240 gigawatthodin do roku 2030. Plán zahrnuje šest závodů v Evropě a dva v Severní Americe.

Salzgitter by měl být postupně schopen vyprodukovat ročně čtyřicet gigawatthodin, a vybavit tak přes půl milionu elektromobilů. S podobným výkonem se počítá i pro dalších pět výroben automobilových baterií v Evropě.

Kromě Salzgitteru je potvrzen plán na výstavbu továren už také v Skellefteaa v severním Švédsku a ve španělské Valencii. O další tři stanoviště pro výrobu baterií mají zájem mimo jiné Německo či země východní Evropy.