Volkswagen by se mohl do března rozhodnout, kde vybuduje nový závod na elektrické automobily. Zároveň německá automobilka ve druhé polovině letošního roku plánuje zvýšit celkovou produkci, navzdory prognózám předpovídajícím přetrvávající nedostatek čipů do konce roku.

Společnost už loni uvedla, že v blízkosti svého sídla ve Wolfsburgu postaví novou továrnu na moderní automobily v reakci na otevření nového závodu konkurenční Tesly poblíž Berlína.

Továrna má být součástí projektu Trinity, v jehož rámci chce automobilka od roku 2026 ve Wolfsburgu vyrábět elektrický sedan, jenž se má stát novou vlajkovou lodí společnosti. Podniková rada Volkswagenu doufá, že tímto krokem zajistí budoucnost automobilky vzhledem k připravovanému ukončení prodeje automobilů se spalovacími motory v Evropě v roce 2035.

„Bojujeme za výrobu Trinity přímo zde ve Wolfsburgu, což znamená buď v místě továrny, nebo v bezprostřední blízkosti hlavního závodu,“ uvedla v prohlášení šéfka podnikové rady Daniela Cavallo.

Cena akcií Volkswagenu se v posledním čtvrtletí roku 2021 propadla, následně se ale v posledních měsících částečně zotavila a po středečních zprávách mírně vzrostla ze 187,8 eura při otevření burzy na 188,14 eura za akcii.

Podniková rada uvedla, že Volkswagen loni vyrobil v závodě ve Wolfsburgu kvůli nedostatku čipů o 330 tisíc vozů méně, než se původně plánovalo, přičemž z výrobní linky sjelo méně než 400 tisíc vozů. Zároveň společnost začátkem února uvedla, že noční směny budou ve Wolfsburgu na některých linkách pro nedostatek polovodičů zkráceny.

Navzdory problémům s dodávkami čipů generální ředitel Herbert Diess ve středu v dalším prohlášení uvedl, že doufá ve zvýšení výroby ve druhém pololetí, přičemž top modely prémiových značek Volkswagenu jsou již vyprodány na celý rok 2022.