Nabízí exkluzivní zážitky, které jsou cítit benzinem. Jízda ve formuli 1, roadtrip v historických Porsche 911, sledování Grand Prix Monaka z paluby jachty nebo ježdění buginou v rumunských horách. Agentura Ricard & Bonette jde do devátého roku existence. A pomýšlí na americký trh.

Mezi klienty zážitkové agentury Ricard & Bonette byste našli zástupce ze skupiny českých miliardářů, ale i manažery, kterým se jejich firma nad rámec platu rozhodla odvděčit jinak než finanční odměnou. Jedno ale musejí mít společné – zálibu v autech, řízení a někdy i závodění a dobrodružství.

info Foto Ricard & Bonette
Klienty na jednom z eventů agentury Ricard & Bonette koučuje i bývalý pilot formule 1 Tomáš Enge.

Agentura, kterou založili dlouholetí přátelé Vladan Hájek a Jakub Hanus, kteří časem k podnikání coby investora přizvali ještě menšinového vlastníka Livesportu miliardáře Jiřího Mareše, má za sebou rekordní rok. „Na začátku jsem si myslel, že ziskovost přijde dřív,“ připouští Jakub Hanus, který letošní obrat firmy odhaduje na víc než třicet milionů korun. Před dvěma roky to přitom byla polovina.

Hanus s hoteliérem a kromě jiného i majitelem licence pro prodej italských kol Colnago v Česku Vladanem Hájkem agenturu propojující výjimečná auta, krásné silnice a dokonalou gastronomii začali rozjíždět před pandemií.

Než ale stihli fungovat podle původních plánů, byznys plán závislý na cestách do zahraničí se zhroutil. Restart pak zažil v posledních dvou letech, kdy se ukázalo, že šanci uspět mají.

„V posledních dvou letech nám narostl počet eventů a u některých oblíbených jsme zdvojili termíny. Začali jsme také spolupracovat se Scuderií Praha, prodejcem vozů Ferrari, pro které děláme veškeré klubové vyjížďky v Česku a pomáháme jim i s organizací vyjížděk do zahraničí,“ vyjmenovává Hanus.

Ricard & Bonnete ale přidali i nový typ akcí, které nejsou vyloženě autařské, ale pořád se při nich spaluje benzin. Příkladem je expedice na sněžných skútrech Laponskem s horolezcem Radkem Jarošem. „Zákazníci nám sami řekli, že cesty se nemusejí týkat jen supersportovních aut a opulentních hotelů. Chtěli po nás víc dobrodružství,“ říká Hanus. 

info Foto Ricard & Bonette

Počet zákazníků sice roste, ale vzhledem k vyšším cenám zájezdů, které za osobu obvykle přesahují cenovku sto tisíc, je tuzemský trh poměrně omezený. Životnost klienta agentury je tak dva až tři roky. Zákazník totiž absolvuje tři čtyři akce a cítí, že dál už nemá co vyzkoušet. Hanus se proto snaží přicházet s dalšími novinkami.

Mezi ty poslední patří například čtyřdenní ježdění historickými Porsche 911 let po Katalánsku včetně jízd na okruhu Terramar z roku 1923, který patří k nejstarším závodním okruhům na světě a kde se konala vůbec první Velká cena Španělska.

Tahákem je hlavně fakt, že účastníkům se do rukou dostanou auta, která se dají jen těžko půjčit. Podobnou novinkou je možnost jezdit v replice historické formule na francouzském okruhu Charade, kde se jezdily Velké ceny formule 1.

„Je to zase něco jiného, než si sednout do moderního supersportu, kde se stiskne tlačítko, naskočí motor a po vyslechnutí pár základních informací, jak se to auto ovládá, se vyrazí. Řízení Porsche 911 nebo formule 1 z šedesátých let má jinou atmosféru,“ uvažuje Hanus. 

Odlišná bude i jízda v rumunských horách za volantem bugin, kde se jede 250 kilometrů v ultimativním terénu. Nebyl by to ale Rircard & Bonnete, aby se nestartovalo a nekončilo v Bukurešti v pětihvězdičkovém hotelu Marmorosch, ve který se proměnila budova někdejší banky. Večerní drink se proto odehraje v baru usazeném přímo v trezoru, do něhož se vstupuje mohutnými ocelovými dveřmi. 

info Foto Ricard & Bonette

Takže novinky jsou, ale dlouhodobý plán jen s Českem počítat nemůže.

„Neříkám, že jsme oslovili každého potenciálního zákazníka, ale trh není velký. Zároveň vnímáme, že je tady bariéra spojená s cenou. Dát sto až dvě stě tisíc korun za čtyřdenní zážitek s přespáním na tři noci pro jednu osobu je hodně. U korporátních klientů je stropem na účastníka částka sto tisíc korun. Cokoli je výš, už se prodává složitě,“ popisuje realitu Hanus, který tak často řeší dotazy na slevy.

„Na to odpovídáme, že to nejde. Ceny v cestovním ruchu rostou víc a víc. Bavíme se o meziročním zdražování služeb o deset až patnáct procent. Když jsme byli před osmi lety schopni připravit Velkou cenu Monaka za 180 tisíc korun na osobu, dneska je to přes 300 tisíc. Je to hodně, ale poptávka ze světa je, protože jinak by hotely a pronajímatelé nemohli cenu šponovat výš.“

Řešením, jak může Ricard & Bonette růst, je vstup na trh v USA, kde je potenciálních, dostatečně bonitních zákazníků výrazně víc.

„Pro spoustu Američanů je cesta do Evropy jako pro nás do Asie. Zákazník si tak nebude muset domlouvat jízdu v buginách v Rumunsku s Rumunem, ale s agenturou, která region perfektně zná, o všechno se postará a má dohledatelnou historii včetně sociálních sítí a webu v angličtině,“ vysvětluje zakladatel agentury, v níž stejně jako Vladan Hájek drží čtyřicetiprocentní podíl. Jiří Mareš má zbývající pětinu.

To se ale právě se vstupem do USA může změnit, protože Hanus nevylučuje, že by za Atlantikem našel dalšího investora, který by s expanzí pomohl finančně i prakticky. Jestli to ale bude v příštím roce, zatím netuší. „Čas je. Když jsme s Vladanem Hájkem firmu zakládali, nebylo to s tím, že budeme za deset let exitovat. A ani Jiří Mareš na návrat počáteční investice netlačí,“ přiznává Jakub Hanus.