Až si příště James Bond přijde vybírat svůj vůz pro další misi na záchranu světa před padouchy, třeba zavítá až sem, na Dover street 8. A protože se agent 007 spokojí jen s tím nejlepším, bude na správné adrese, v butiku bude kromě placatých aut se silnými motory plno jiného luxusu včetně něčeho s nálepkou Made in Česko. To něco budou parkety vyrobené v karlštejnském podhradí.

Čtěte také: Příběh květinových lahůdkářů, kteří vážou luční kvítí do luxusních butiků

Truhlářská firma QC Floors Václava Karkoše, Marka Pavla a Terezy Škopkové specializující se na výrobu podlahových parket, ale čím dál častěji i samotného nábytku, sice není v oboru žádným nováčkem, nyní se jí ale dostalo cti stát se dodavatelem dřevěné podlahy nového butiku Aston Martin. Ten byl za účasti britské smetánky otevřen na začátku září v samém centru Londýna nedaleko Buckinghamského paláce.

14324268_10154169979548355_1916039666482083210_o

Zbrusu nový flagstore má spojovat všechny aspekty charakteristické pro značku jako jsou umění, design, luxus a krása a nemá být jen místem pro prezentaci produktů, ale má se také stát inspirativním koutem, kde se budou setkávat profesionálové z oboru.

„Jde o vůbec jeho první vlajkový obchod tohoto typu v Evropě,“ říká pro Forbes obchodní ředitelka QC Floors Tereza Škopková. Česká firma se k zakázce dostala díky referencím a hlavně díky tomu, že se před lety na jednom z pařížských veletrhů setkala s hlavní architektkou showroomu Aston Martin. Několikaroční známost nakonec přinesla ovoce.

14257526_10154169979288355_8281032746642889888_o

Jako puzzle

Celá podlaha londýnského luxusního butiku o rozloze 100 metrů čtverečních vznikala v truhlárně nedaleko břehů Berounky a jako puzzle byla kus po kusu skládána zaměstnanci QC Floors přímo na londýnské adrese No. 8 Dover Street.

Původně mělo jít o celodřevěnou podlahu, později se ale Aston Martin rozhodl, že ji bude zdobit spirála, jejímž středem bude mosazný plíšek s logem této 103 let staré značky. „Původně to vše působilo jednoduše, ve výsledku jsme tam ale strávili hodně času,“ říká Škopková s tím, že jako materiál využili český dub.

Hodnotu objednávky firma neuvádí, v tomto případě ale peníze převáží samotná prestiž zakázky.

14289964_10154169979313355_7648990848192010401_o

Spolupráce s Aston Martin se podle Terezy Škopkové nijak nevymykala běžným zakázkám. Samotná realizace a instalace dubové podlahy proběhla mezi letošním únorem a dubnem, nejnáročnější z celého procesu byla hlavně příprava.

„Aston Martin kladl důraz na kvalitní zpracování a materiály. Museli jsme jim opakovaně posílat vzorky povrchů, které si vzal na starost sám ředitel výroby Václav Karkoš. Na kvalitu dřeva a precizní zpracování pak dohlížel technický ředitel Marek Pavel. Vzhledem ke složitosti podlahy nechal středovou hvězdu vyrobit v dílně na Karlštejně, montéři se pak měli od čeho odpíchnout. Příprava tedy byla o poznání náročnější než u klasických projektů a zapojila se do ní doslova celá firma,“ porovnává obchodní ředitelka.

Screenshot 2016-10-07 at 13.49.16

Příslib další spolupráce

Výsledek se ale zřejmě vyplatil. Tereza Škopková byla v londýnském butiku naposledy před týdnem a tehdy i mluvila s hlavní architektkou, podle které do obchodu chodí denně až 50 lidí za účelem nafotit si prostory.  „Je to úspěch, Aston Martin navíc chce na tomto obchodě vyzkoušet, jak na něj bude reagovat a zda se může uchytit i v dalších zemích,“ říká s tím, že britská značka má zájem otevřít další butiky stejného konceptu.

Pokud by se Aston Martin rozhodl kladně, existovaly by velké šance, že česká firma bude opět u toho. „Tato značka je konzervativní v tom, že když se jim někdo osvědčí, tak s ním spolupracují i v budoucnu,“ říká Tereza Škopková.

Screenshot 2016-10-07 at 13.49.41

Navíc, Aston Martin má zálusk i na realitní segment, kde se pro QC Floors otevírají další příležitosti, jako je výbava rezidencí či samotných hotelů, které by patřily pod křídla Britů.

QC Floors ale nedostatkem zakázek rozhodně netrpí. V současné době se od privátních rezidencí přiklání více ke korporátu, o čemž svědčí i současné zakázky například pro luxusní mnichovský hotel Bayerischer Hof, čerstvě pak dokončila objednávku pro kliniku v německém Heidelbergu.

_MG_5439

„To byla velká zakázka, instalovali jsme tam podlahu včetně nábytku,“ říká Škopková s tím, že QC Floors nyní těší zejména rostoucí zájem o její služby ze Švýcarska.

„Švýcaři v sobě mají preciznost Němců, ale jsou více kreativnější,“ uzavírá ředitelka.