skip to main content
Forbes Woman

Vydaly se neprošlapanou cestou a vyplatilo se. Obchod s organickou kosmetikou už má tři pobočky

2 minuty čtení

Z dnešního pohledu se tomu těžko věří, ale před třemi lety v Čechách neexistovala skoro žádná líčidla, která by byla přírodní, ale zároveň na opravdu profesionální úrovni. Tuto situaci se rozhodly změnit vizážistka Veronika Milá a produkční Klára Nestěrová.

Společně založily před třemi lety Líčírnu: concept store i distribuční společnost přírodních dekorativních značek. První obchod otevřel své brány na pražských Vinohradech, kde se stal vyhledávanou destinací. Nyní, když se po jarní koronakrizi se na Letné uvolnil vhodný prostor, rozhodly se majitelky otevřít už druhý make-up butik. Nově se Líčírna nachází také na Slovensku a sní o pobočce v Brně a dalších městech.

Reklama

„Měly jsme radost, že naše produkty si ženy dopřávaly i během karantény. Cítily jsme, že děláme svou práci správně, když naše klientky odmítají slevovat ze svých standardů i během náročnějších časů,“ říká Klára Nestěrová.

Původním povoláním filmová produkční se na jednom z natáčení seznámila s vizážistkou Veronikou Milou, která se v té době už několik let o přírodní líčidla intenzivně zajímala. „Začalo to nemocí v rodině, kdy jsem řešila organickou stravu, odtud jsem začala pátrat po kosmetice. V Čechách nebyly žádné přípravky dekorativní kosmetiky, které jsem znala ze zahraničí. Často mi také velmi zajímavé produkty tohoto charakteru ukázaly modelky na focení,“ vzpomíná Veronika.

Slovo dalo slovo a Klára s Veronikou se rozhodly, že příležitost na trhu vyplní vlastním projektem. „Neměly jsme zkušenosti s retailem a zároveň před námi byla neprošlapaná cesta,“ prozrazuje Klára Nestěrová.

Nejdřív si proto podnikatelky představovaly, že jim bude na rozjezd stačit 400 tisíc, ale později se částka, kterou do svého nápadu musely investovat, vyšplhala přes dva miliony korun. „Zvládly jsme to samy, bez pomoci třetích stran či půjček,“ říkají společně.

Firmu budovaly krok po kroku, osvědčil se jim model rozdělených rolí. Veronika hledá značky, které svým složením, filozofií, funkčností i vzhledem odpovídají konceptu Líčírny. Klára zase domlouvá podmínky, vytváří cenovou politiku a řeší chod provozu.

Reklama

„Každá jsme tak rozdílná, že kdybychom se neznaly a hledaly k sobě společníka do podnikání na inzerát, určitě bychom nenašly nikoho, kdo by tak skvěle doplňoval jedna druhou,“ směje se Klára.

Líčírna začínala o dvou lidech – Kláře a Veronice –, nyní tvoří tým osm stálých členů a dalších zhruba deset externistů, jako jsou například vizážisté. Kromě prvotřídní dekorativní kosmetiky na přírodní bázi dnes Líčírna nabízí také produkty pečující, tělové či parfémy a doplňky stravy.

V českých poměrech unikátní jsou také další služby: například hodiny organického make-upu, workshop detoxu kosmetické taštičky nebo workshopy pro firmy a jednotlivce.

„Inspirovaly jsme se v zahraničí, chtěly jsme zbavit přírodní kosmetiku nálepky, že je vhodná jen pro alternativně smýšlející zákazníky a nemůže být luxusním, niche designovým produktem,“ tvrdí Veronika.

Typickou zákaznicí Líčírny je podle obou žena, která je zvyklá do sebe investovat sofistikovaným a zároveň uvědomělým způsobem. Tedy používat zkrášlující přípravky, které mají organické složení, skvěle fungují i vypadají a jsou na vysoké úrovni.

„Spektrum našich klientů se stále zvětšuje a jejich zájem nás nutí stále vymýšlet něco nového. Myšlenku Líčírny chceme šířit dál, uvidíme, kam až poroste,“ dodávají Klára s Veronikou.

Reklama
Reklama