Tuzemská platforma Adam, která na pár kliků propojuje malíře pokojů a jejich zákazníky, se rychle rozšiřuje Evropou.
Startup založený Jakubem Dvořákem a Romanem Syslem v uplynulých měsících expandoval do půltuctu dalších zemí. Necelé tři roky od svého vzniku tak působí již ve dvanácti státech starého kontinentu.
Šikovné, osvědčené a cenově dostupné řemeslníky schopné vymalovat potřebné prostory už následující den si tak uživatelé Adama mohou nově objednat ve Španělsku, Itálii, Řecku, Chorvatsku, Německu a Rakousku. Už delší dobu je služba vedle Česka a Slovenska dostupná rovněž v Maďarsku, Polsku, Velké Británii a Irsku.
„Potvrzuje se, že situace ohledně objednávání malířů je ve většině zemí velmi podobná, a jsme rádi, že můžeme nabídnout řešení, které šetří čas i peníze zákazníkům a dokáže efektivně využít čas malířům,“ komentuje Jakub Dvořák.
S kolegou Romanem Syslem se potkal před sedmi lety v estonské alternativní taxislužbě Bolt, které pomohli nejen etablovat se na českém trhu, ale zároveň vyrůst ve startupového jednorožce a jednu z nejúspěšnějších technologických společností Evropy.
K intenzivní expanzi Adamovi pomohla nedávná investice ve výši pětadvaceti milionů korun, kdy platformu společně podpořili tuzemský venture kapitálový fond Presto Ventures a Markus Vilig, zakladatel a CEO Boltu, kde se mu spolupráce s Dvořákem a Syslem osvědčila.
„Podobně jako dříve taxislužba, ani řemesla nefungují nikde na světě ideálně a je zde velký prostor pro lepší službu,“ komentoval investici už dříve Vilig, který ze své přepravní společnosti vybudoval byznys s více než stovkou milionů zákazníků v pěti desítkách zemí a valuací kolem 190 miliard korun.
„Věřím, že se týmu Adama takovou službu podaří postavit a rozšířit, proto do nich investuji,“ dodal osmadvacetiletý Estonec, který si společně s Presto Ventures v české firmě ukrojil více než desetiprocentní podíl.
Od svého spuštění v létě 2020 zajistil Adam už tisíce vymalovaných bytů, domů, kanceláří či dalších prostor. Obrat firmy v loňském prvním roce ostrého provozu dosáhl podle slov zakladatelů „desítek milionů korun“, přičemž meziročně stoupl čtyřnásobně. Konkrétnější však být nechtějí.
Nejsilnějším trhem pro startup, který si z každé realizované zakázky bere dvacet procent, prozatím nadále zůstává domácí trh. Z něj mu plyne zhruba třetina všech tržeb. „Těší nás, že obliba Adama mezi zákazníky i malíři neustále roste, o čemž svědčí zpětná vazba, kterou od obou skupin dostáváme,“ tvrdí Roman Sysel, který byl v Boltu roky regionálním šéfem pro střední a východní Evropu.
V budoucnu by přitom nemělo zůstat jen u malování. Tvůrci Adama připouštějí, že by malíře ve svém portfoliu jednou rádi doplnili o další řemeslníky s odlišným zaměřením. „Naší vizí je, že si jednou skrze Adama postavíte třeba celý dům,“ nastiňuje Sysel.