Investovat do kvality a nevlastnit toho příliš. S takovou ideou vzniká stále více módních značek a často i těch, které cílí hlavně na matky a děti. Kde u nás seženete udržitelnou a stylovou módu pro (téměř) celou rodinu?

O tom, jak je udržitelnost důležitá, je přesvědčeno stále více podnikatelů. „We Concept se zrodil z touhy mít ve skříni ikonické komfortní kusy, které i po několika sezonách budete milovat bez ohledu na trendy,“ vysvětluje svou vizi zakladatelka značky Veronika Mušková.  

Podobně na tom byla i Tereza Goktas, která značku Wildmoon vymyslela na mateřské dovolené s miminkem v náručí. Když se jí narodil syn, hledala pro něj vkusné oblečení a hračky, ale na českém trhu nic takového nenašla. A tak začala hledat jinde a nakonec založila rovnou celý e-shop a vlastní značku. 

Stejný problém měly i Silvia Skala a Kristýna Tumpachová. Na začátku bylo velké přátelství a touha spolu něco vybudovat. „Když jsme otěhotněly a začaly chystat výbavičku pro miminko, nenašly jsme na trhu produkty, které by se nám líbily. Došlo nám, že tady je potenciál,“ shodují se podnikatelky.

Jejich produkty se šijí v Česku a v rodině se dědí z jednoho miminka na druhé. „Používáme látky s certifikátem GOTS (Global Organic Textile Standard), to je ta nejpřísnější certifikace pro textilie vyrobené z organických vláken.“

Na mateřské dovolené vznikl i projekt vystudované oděvní návrhářky Jany Horejšové On the boat: „Chtěla jsem se vrátit ke kreativní činnosti a zároveň vytvořit udržitelný projekt, který bude oslovovat mainstream.“ Snaží se proto zaujmout, informovat a edukovat přesně tu skupinu lidí, která nemá o udržitelnosti v oblasti odívání mnoho informací. 

Nový život starším kouskům zase vdechuje česká značka Repeaty a hlavně Petra, která je vyšívané posílá dál.

„Nechci zatěžovat životní prostředí, proto u nás zákazníci najdou jen originální upcyklované kousky na míru. Děláme je pro každého, kdo má rád minimalismus a není mu lhostejný osud naší přírody.“