Český cestovatelský startup Daytrip úspěšně dokončil další investiční kolo – takzvanou sérii B. Investici v celkové výši deset milionů dolarů (227 milionů korun) vedl tchajwanský fond Taiwania Capital. Zapojili se i stávající investoři Euroventures, J&T Ventures a N1.

„Máme opravdu globální ambice, které se nám postupně daří naplňovat. Je proto skvělé pozorovat jednak náš růst, ale také to, že se nám díky němu daří oslovovat další investory,“ komentuje spoluzakladatel a generální ředitel Tomáš Turek.

Finanční prostředky budou dále využity na podporu marketingových aktivit společnosti a posílení její pozice v online cestovním ekosystému. Plány zahrnují také spuštění mobilní aplikace, která umožní zákazníkům rezervovat přepravy ve Velké Británii, Indii, Brazílii a Argentině.

Startup uzavřel investiční kolo z roku 2022 sérii A s částkou šest milionů eur. Jednalo se o první financování po pandemii, která byla pro cestovatelský startup skoro likvidační. Tehdy podal Daytripu pomocnou ruku fond Pale Fire Capital Jana Bárty, Dušana Šenkypla a Davida Holého, když jim dle informací z médií poskytl stovky tisíc eur formou konvertibilních dluhopisů.

Daytrip byl založen v roce 2015 Tomášem Turkem a Markétou Bláhovou. Platforma propojuje turisty s místními řidiči a nabízí jim soukromé přepravy mezi městy s možností navštívit vybrané památky.

Podle dat společnosti přepravil Daytrip v roce 2023 více než 350 tisíc lidí, což je dvojnásobek oproti předchozímu roku. Své služby nabízí ve více než 110 zemích po celém světě. Má již přes sedm tisíc partnerských řidičů a kromě evropských zemí působí v Africe, Austrálii, Asii nebo v Jižní a Severní Americe.