Pokud jste se s novým rokem rozhodli nedávat si předsevzetí, ale naopak se pustit do nějaké výzvy, můžete se inspirovat výzvou s hashtagem Všetkomám od blogerky Zuzany Gašparovičové alias Zuzstories. Ta se věnuje udržitelným tipům, cestování a svému zelenému projektu Pokojovky a rozhodla se na Instagramu pošťouchnout své followery k tomu, aby si několik měsíců nekupovali nic nového.

Vzhledem k tomu, že nás všude zaplavují slevy a reklamy na výprodeje, přichází tato výzva v pravý čas.

A jak podle blogerky Zuzany Gašparovičové na to? 

Dejte o svém rozhodnutí nic si nepořizovat vědět co nejvíce lidem. Svým přátelům, rodině, kolegům, lidem na sociálních sítích. Bude tak pro vás těžší podvádět, protože vaše okolí bude fungovat jako vaše kontrola.

Vždy, když si budete chtít něco koupit, napište si to s poznámkou, že si to můžete koupit po tomto nakupovacím detoxu. Až toto období skončí, je dost pravděpodobné, že nad většinou věcí mávnete rukou, zasmějete se a nic z toho si nakonec nekoupíte.

Dobrou motivací je také podle blogerky dávat si stranou určitý obnos peněz za každou věc, kterou byste si chtěli koupit, ale nekoupíte si ji. A uvidíte, jaká částka se vám nakonec nashromáždí.

Vyhýbejte se obloukem secondhandům, řetězcům a slevám – zkrátka místům, kde byste mohli jednat impulzivně.

S heslem „co oči nevidí, to srdce nebolí“ přestaňte sledovat na sociálních sítích ty účty, které vás jinak inspirují k nákupům a vy víte, že byste neodolali.

Hrajte si s tím, co už doma máte. Po pár týdnech se budete na svůj šatník dívat úplně jinak a objevíte kombinace, které by vás předtím ani nenapadly.

Sepište si pravidla, ať je máte stále při sobě, udělte si případně výjimky, a především si stanovte čas. 

Nejkratší období je jeden měsíc, doporučují se tři, a pokud byste do toho chtěli jít naplno jako blogerka Zuzana Gašparovičová, čeká vás výzva půlroční. Tak s chutí do toho!