Nejoblíbenější sociální sítí v Česku zůstává YouTube spolu s Facebookem. Tyto platformy využívalo v loňském roce devětaosmdesát, respektive sedmaosmdesát procent tuzemských uživatelů internetu.
Zatímco rozšířenost těchto dvou sítí stagnuje, třetí Instagram každoročně o několik procentních bodů roste a v současnosti s ním má uživatelskou zkušenost přes jednašedesát procent internetové populace. Vyplývá to z analýzy Ami Digital Index.
V neděli 4. února uplyne dvacet let od založení Facebooku. Zatímco u Facebooku aktivita tuzemských uživatelů dlouhodobě spíše klesá, u mladších sítí, jako je Instagram, TikTok a zejména Snapchat, naopak využívání roste. Meziročně nejvíce vzrostla popularita TikToku, který v roce 2023 vyzkoušelo jednatřicet procent uživatelů oproti čtyřiadvaceti procentům v roce 2022.
„Na sociálních sítích je denně osmasedmdesát procent internetové populace v Česku a tráví tam průměrně dvě a půl hodiny Na Facebooku jsou nejaktivnější tzv. boomers, tedy lidé nad šedesát let, generace X, což jsou lidé ve věku čtyřiačtyřicet až devětapadesát let a mileniálové. Shodně zhruba čtvrtina z nich přispívá na Facebook každý den. U nejmladší generace Z je to jen čtrnáct procent,“ uvedl ředitel Ami Digital Vladan Crha.
Z pohledu nakupování na sociálních sítích mají Češi ze všech platforem nejvíce zkušeností s nakupováním právě na Facebooku. K nákupům jej využilo okolo třiceti procent internetových uživatelů.