Farmaceutický konglomerát Johnson & Johnson v pátek uvedl, že plánuje rozdělení na dvě společnosti. Od své hlavní farmaceutické firmy oddělí divizi spotřebitelských produktů, která vyrábí náplasti či dětský pudr. Informaci přinesla agentura Reuters.

Podobný krok můžeme pozorovat v poslední době u více velkých společností. Dnes rozdělení oznámila japonská Toshiba, nedávno také americká společnost General Electric. Cílem je zjednodušit struktury společností. Farmaceutický gigant chce dokončit plánované rozdělení do dvou let.

Společnost Johnson & Johnson uvedla, že oddělí své podnikání ve spotřební oblasti do nové veřejně obchodované společnosti.

Konkurenční společnost Pfizer v roce 2019 svou jednotku spotřebitelského zboží spojila s GlaxoSmithKline do společného podniku, zatímco německá společnost Merck KGaA prodala svou spotřebitelskou divizi společnosti Procter & Gamble v roce 2018.

„Nové společnosti Johnson & Johnson a New Consumer Health Company by měly být schopny efektivněji alokovat zdroje tak, aby byly zákazníkům dostupnější, a zároveň řídit růst za účelem zvýšení své hodnoty.“ řekl Joaquin Duato, od kterého se očekává, že se v lednu stane generálním ředitelem Johnson & Johnson.