skip to main content
Nemovitosti

Z mmcité+ je Egoé plus. Designéři mají na mušce Varšavu i pražskou železnici

3 minuty čtení

Je tomu už víc než týden, co skupina mmcité definitivně oznámila své rozdělení. Sekce designového městského mobiliáře mmcité1, vedená Davidem Karáskem, pokračuje pod nezměněným brandem. Ale agenda objemnějších staveb v dopravní infrastruktuře, kterou má pod palcem Radek Hegmon, mění svůj název z původního mmcité+ na Egoé plus.

Změna má vyřešit nepřehlednou strukturu dříve vlastnicky propojených firem, které tito dva drželi společně v rukou. „Jednoduše jsme zjistili, že pro nás bude snazší se rozdělit. A když už rozdělit, tak definitivně,“ říká Petr Vavrouška, místopředseda představenstva Egoé plus a ředitel pro polský trh.

Hamburk Oldenfelde
Reklama

Postupná separace mmcité1 a mmcité+ přitom začala už po roce 2010, kdy si oba podnikatelé neformálně rozdělili své sféry vlivu. Radek Hegmon upřel pozornost k výstavbě železničních a autobusových stanic a protihlukových stěn, kterou řídí dodnes. Tyto segmenty v posledních letech vykazují obrat výrazně přesahující půl miliardy korun, a to nejen díky projektům v Česku, ale také v Německu, Polsku a na Slovensku.

Právě polský trh hraje pro firmu důležitou roli –⁠ její obrat na tamním trhu přesahuje 150 milionů korun. Egoé plus tam navíc momentálně chystá jeden ze svých nejdůležitějších projektů – zastřešení peronu nového nádraží Warszawa Zachodnia, které bude největším v zemi. Mimo to firma dodá také potřebný mobiliář.

V tomto segmentu má Egoé plus s mmcité1 uzavřenou konkurenční doložku, ve které se zavázalo, že po dobu tří let nebude bývalým kolegům ve výrobě městského mobiliáře konkurovat. Nasnadě je tak další pokračování spolupráce, ne však v případě obřího projektu v centru polské metropole.

Reklama

V Německu má firma momentálně ve výstavbě pět projektů včetně autobusového nádraží v Berlíně. A mezi těmi českými stojí za vyzdvižení třeba výstavba železničních stanic v rámci koridoru Hostivař – Praha hlavní nádraží.

„Na domácím trhu jsou pro nás v tuto chvíli klíčové pražské stavby. Zrovna jsme dokončili autobusové nádraží Florenc nebo železniční stanici Praha-Eden. Dále pracujeme na zastávkách Vršovice, Zahradní Město a rozjíždíme Radotín a Vysočany. Dá se říct, že zásadním způsobem měníme design na železnici v hlavním městě,“ přibližuje Vavrouška.

Dalším nedávno dokončeným projektem, který byl zprovozněn zhruba před měsícem, je i dopravní terminál u havířovského nádraží.

Mimo to se společnost podílí také na připravované rekonstrukci nádraží v Pardubicích, kde opět navrhla zastřešení všech peronů. „Na všech těchto stavbách, které momentálně běží, se jedná o náš vlastní design a projekt, který nakonec i sami stavíme,“ dodává Vavrouška.

Důležitým produktem jsou pro Egoé také protihlukové stěny z recyklovaných materiálů. „Pro výrobu protihlukových stěn drtíme staré pneumatiky. Za předminulý rok to představovalo zhruba 190 tisíc pneumatik, které neskončily na skládce, ale znovu se vrátily na dálnice, a to v podobě protihlukových stěn. Navíc jsme za naše řešení získali prestižní světovou designovou cenu Red Dot,“ dodává Vavrouška.

Společnost však nezůstává jen u architektury a techniky. Do jejího portfolia patří také obytné vestavby do aut, zahradní nábytek i lyže s originálním designem.

Reklama
Reklama