Je tomu už víc než týden, co skupina mmcité definitivně oznámila své rozdělení. Sekce designového městského mobiliáře mmcité1, vedená Davidem Karáskem, pokračuje pod nezměněným brandem. Ale agenda objemnějších staveb v dopravní infrastruktuře, kterou má pod palcem Radek Hegmon, mění svůj název z původního mmcité+ na Egoé plus.

Změna má vyřešit nepřehlednou strukturu dříve vlastnicky propojených firem, které tito dva drželi společně v rukou. „Jednoduše jsme zjistili, že pro nás bude snazší se rozdělit. A když už rozdělit, tak definitivně,“ říká Petr Vavrouška, místopředseda představenstva Egoé plus a ředitel pro polský trh.

Hamburk Oldenfelde

Postupná separace mmcité1 a mmcité+ přitom začala už po roce 2010, kdy si oba podnikatelé neformálně rozdělili své sféry vlivu. Radek Hegmon upřel pozornost k výstavbě železničních a autobusových stanic a protihlukových stěn, kterou řídí dodnes. Tyto segmenty v posledních letech vykazují obrat výrazně přesahující půl miliardy korun, a to nejen díky projektům v Česku, ale také v Německu, Polsku a na Slovensku.

Právě polský trh hraje pro firmu důležitou roli –⁠ její obrat na tamním trhu přesahuje 150 milionů korun. Egoé plus tam navíc momentálně chystá jeden ze svých nejdůležitějších projektů – zastřešení peronu nového nádraží Warszawa Zachodnia, které bude největším v zemi. Mimo to firma dodá také potřebný mobiliář.

V tomto segmentu má Egoé plus s mmcité1 uzavřenou konkurenční doložku, ve které se zavázalo, že po dobu tří let nebude bývalým kolegům ve výrobě městského mobiliáře konkurovat. Nasnadě je tak další pokračování spolupráce, ne však v případě obřího projektu v centru polské metropole.

V Německu má firma momentálně ve výstavbě pět projektů včetně autobusového nádraží v Berlíně. A mezi těmi českými stojí za vyzdvižení třeba výstavba železničních stanic v rámci koridoru Hostivař – Praha hlavní nádraží.

„Na domácím trhu jsou pro nás v tuto chvíli klíčové pražské stavby. Zrovna jsme dokončili autobusové nádraží Florenc nebo železniční stanici Praha-Eden. Dále pracujeme na zastávkách Vršovice, Zahradní Město a rozjíždíme Radotín a Vysočany. Dá se říct, že zásadním způsobem měníme design na železnici v hlavním městě,“ přibližuje Vavrouška.

Dalším nedávno dokončeným projektem, který byl zprovozněn zhruba před měsícem, je i dopravní terminál u havířovského nádraží.

Mimo to se společnost podílí také na připravované rekonstrukci nádraží v Pardubicích, kde opět navrhla zastřešení všech peronů. „Na všech těchto stavbách, které momentálně běží, se jedná o náš vlastní design a projekt, který nakonec i sami stavíme,“ dodává Vavrouška.

Důležitým produktem jsou pro Egoé také protihlukové stěny z recyklovaných materiálů. „Pro výrobu protihlukových stěn drtíme staré pneumatiky. Za předminulý rok to představovalo zhruba 190 tisíc pneumatik, které neskončily na skládce, ale znovu se vrátily na dálnice, a to v podobě protihlukových stěn. Navíc jsme za naše řešení získali prestižní světovou designovou cenu Red Dot,“ dodává Vavrouška.

Společnost však nezůstává jen u architektury a techniky. Do jejího portfolia patří také obytné vestavby do aut, zahradní nábytek i lyže s originálním designem.