Nulové emise a tichý provoz? Jasným benefitům elektromobilů jen stěží sekundoval jejich dojezd. To s příchodem SUV fastback Peugeot 3008 padá. Na jedno nabití zvládne až 680 kilometrů.

To je pro představu přibližná vzdálenost z Prahy do Varšavy, Benátek nebo do Basileje. Na elektromobil docela slušná porce kilometrů, co říkáte?

Nový Peugeot 3008 přichází na český trh s velkými ambicemi. K jejich splnění má však nakročeno víc než dobře. Přináší totiž řadu revolučních technologických změn i neodolatelný design, který získal ocenění Red Dot Award 2024.

Svou cestou

Nový Peugeot 3008 se vydal objevovat teritorium zvané „SUV fastback“. Sportovně skloněná záď mu dodala zcela novou odvážnou a atraktivní podobu. Tato silueta je zároveň velmi aerodynamická, což je zárukou intenzivních zážitků z jízdy. Vůz si však ponechal svoji vyvýšenou pozici typickou pro SUV segment, která chrání podvozek a zároveň usnadňuje nastupování.

Prémiový interiér

Také v interiéru se odehrály zásadní změny. Největším překvapením je Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Tento systém posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky velkolepé jednadvacetipalcové zakřivené plovoucí panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej.

Zajímavý je také kompaktní sportovně laděný volant. A pochvalu si zaslouží i ergonomicky tvarovaná sedadla, která mohou být odvětrávaná a masážní. Úplnou novinkou v rámci modelové řady Peugeot jsou adaptivní boční opěrky předních sedadel, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.

Elektrická budoucnost

Tyto změny ovšem nejsou nic oproti tomu, co se odehrálo pod kapotou vozu. Tam už totiž neburácí žádný z klasických spalovacích motorů, spíš jen potichu vrní elektromotor. Elektrická verze se dodává v několika variantách: 210, 320 nebo 230 koní, s dojezdem 524 nebo 680 km a jako dvoukolka či čtyřkolka.

Pro dosažení této obdivuhodné porce bezemisních kilometrů používá Peugeot E-3008 velkou vysokonapěťovou baterii, jejíž nabití netrvá o nic déle než u menších baterií. Z dvaceti na osmdesát procent se dá pomocí rychlodobíječky dobít za necelou půlhodinku. Nabídku elektrických motorů doplňují i hybridní verze.

Můžete mít buď plug-in hybrid, který je třeba pravidelně dobíjet, nebo mild-hybrid, který se obejde zcela bez nabíjení a spokojí se s rekuperací energie za jízdy. Cenově je navíc mnohem příznivější než verze spoléhající na zásuvku. Pořídíte ho již za 749 000 Kč.

Ekojízda plná zážitků

Každého řidiče hřeje pocit z používání vozu, který je ohleduplný k životnímu prostředí. Nicméně zážitky z jízdy nesmějí chybět. V tomto ohledu vás nový Peugeot 3008 určitě nezklame.

Nabízí například jedinečnou jízdní dynamiku, okamžité zrychlení či čtyři režimy jízdy, mezi nimi i módy Sport či 4WD. Na to, abyste si radost z řízení náležitě vychutnali, dohlíží armáda nejmodernějších asistenčních systémů.

Zahrnuje například sledování mrtvého úhlu s dosahem až 75 metrů, funkce Hill Assist Descent Control a Advanced Grip Control, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go či poloautomatickou změnu jízdního pruhu. O váš dokonalý přehled se pak postará systém VisioPark 3 se svými čtyřmi kamerami pokrývajícími 360° a s dvanácti senzory.