Po několika měsících příprav dnes Rohlík.cz spustil v Budapešti a okolí svou službu pod názvem Kifli. Český e-shop, který zatím v Maďarsku zaměstnává 50 lidí, bude rozvážet nákupy do tří hodin od objednání. Minimální objednávka činí pět tisíc forintů (400 korun).

„Je to jedna z nejvýznamnějších událostí od založení Rohlíku. Věříme si a chceme se v Budapešti už v příštím roce stát jedničkou v doručování potravin. Máme totiž unikátní technologii, která je od začátku do konce tím hlavním byznysem,“ vyhlásil Tomáš Čupr, zakladatel Rohlík.cz a jeho většinový majitel.

Kifli.hu využívá sklad se sortimentem o velikosti osm tisíc položek, který dříve využívala jiná česká firma – HOPI miliardáře Františka Piškanina. Maďarskému týmu šéfuje irský manažer James McQuillan, který předtím v Praze a Bratislavě pracoval pro Tesco. V Budapešti se rozběhla menší kampaň, ovšem firma ji počátkem února plánuje významně posílit. Marton Galambos, šéfredaktor maďarského Forbesu, připomíná, že kromě Tesca na tamním trhu rozváží potraviny třeba i řetězec Spar nebo obchod Prima.

„Nějaká konkurence tu je, ale s rychlostí se moc nepřetrhnou. Takže jestli bude česká služba rychlejší a lepší, určitě má šanci,“ říká Galambos.
„Expanze je bolestivý proces, ale přináší nám velké uspokojení vidět, jak se z Rohlíku stává mezinárodní společnost,“ okomentoval to Čupr. „Maďarsko bude první test naší služby ve dvakrát větším městě, než je Praha, v budoucnu chceme expandovat do dalších zemí. Do pěti let bych chtěl fungovat v Německu. To je pro mě klíčový cíl.“