Má to být způsob, jak se Maserati zase vrátí na výsluní. Prachem pokrytou sportovní slávu legendární značky dostalo za úkol rozvířit supersportovní MC20. Souboj s Porsche, Lamborghini nebo McLarenem startuje.

Region Emilia Romagna. Lůno motoristického světa. Tady se rodí ti nejlepší Italové, jaké si dokážete představit. S nádhernými tvary, výbušní, silní, emotivní, nepřehlédnutelní, nepřeslechnutelní. Tady má domov Ferrari, Lamborghini i Maserati. Motoristický ráj na nějakých čtyřiceti kilometrech čtverečních.

V případě Maserati se to nejzásadnější už přes osmdesát let děje v Modeně, v cihlových halách závodu Viale Ciro Menotti. Sice nedávno prošly rekonstrukcí, ale zvenku se na pohled zdají být pořád stejné jako na začátku 40. let minulého století, kdy odsud začala vyjíždět první auta s Neptunovým trojzubcem ve znaku.

Od té doby jich přes devadesát tisíc zamířilo na silnice a přes čtyři stovky na závodní okruhy. A nechyběly ani slavné monoposty, které kralovaly závodům formule 1.

Letos tohle místo dostalo nový náboj. Poslední roky mírně uvadající Maserati totiž dostalo nový důvod, proč žít.

A všechno se to ukrývá právě za těmi cihlovými zdmi a velkými ocelovými vraty, z nichž jednou začas vyjede auto, které jako by do industriálních kulis minulého století svým vzhledem skoro ani nepatřilo – Maserati MC20. Ten výjezd už je ale jenom finále. Jeho příběh se začíná psát mnohem dřív, než se výjezdová vrata otevřou.

Na pohodu

Tušíte, že pohled do továrny, kde se rodí Maserati MC20, nebude úplně standardní, ale že bude až tak jiný…

Obzvlášť v době, kdy výrobní haly automobilek opanovaly chladné paže robotů pracujících v symbióze s robotickými pohyby vycvičených lidí. Co nejrychleji, co nejefektivněji, v co největším počtu. Skutečné stroje a lidské stroje. Na to se dnes při výrobě aut hraje. V Modeně je to ale jinak. Úplně jinak.

Supersportovní auto, které má konkurovat třeba Lamborghini Huracán, tady vzniká v duchu typické Itálie.

Forbes Digital Premium