V srpnu na dovolenou nikdy nejezdí. Rodinná firma Topgal ze Šternberka, která naučila české děti nosit do školy batohy, právě finišuje hlavní sezonu. Bryndovi během více než tří dekád vybudovali okolo loga se šnekem s vystrčenými růžky byznys s dvousetmilionovým obratem, do nějž se víc a víc zapojuje další generace.

Vystudoval fyziku a základy průmyslových technologií, učil na základní škole v Zábřehu, ještě před revolucí si vyřídil živnost, aby mohl pracovat po škole jako zedník a přivydělat si. Životní příběh Radomíra Bryndy je barevnější než ten nejpestřejší školní batoh, který ve Šternberku dosud vymysleli.

S podnikáním v kožené galanterii začínal v roce 1993. Školní batohy přišly až o pět let později. „Složil jsem si na razítku písmenka a vyšel mi z toho Topgal,“ říká usměvavý majitel firmy, která si své jméno nechává už 32 let, i když se kožené galanterii dávno nevěnuje.

Jak se Bryndovi podařilo rozjet jeho úspěšný byznys? Proč musel přesunout výrobu do Číny? A co dnes rodiče nejčastěji řeší při výběru školního batohu?  

Forbes Digital Premium