Jak vyrůst z nuly na sto. Doslova!

Osmadvacetiletá Bára Kubínová se svou aplikací Lively Cycle zažívá jízdu, která nemá obdoby. Během pouhého roku od spuštění dosáhla služba, jež ženám pomáhá zvládat bolestivou menstruaci, milionu uživatelek a je druhou nejstahovanější aplikací tohoto druhu v Americe.

Její roční obrat, přesněji ARR (annual recurring revenue), kterým se aplikace s předplatným poměřují, vylétl za první rok ke sto milionům korun – a to bez externího financování. Že jde o naprosto unikátní úkaz, potvrzuje Lubo Smid, spoluzakladatel a ředitel technologické firmy STRV, která se vývoji mobilních a webových aplikací věnuje.

„Vyrůst takhle rychle na takový obrat je velmi výjimečné. Nám trvalo dostat se na podobná čísla s našimi seznamkami Cosmic Latte více než pět let,“ přidává srovnání v podobě aplikací ze své stáje. „Myslím, že Báře se podařilo perfektně zkombinovat hned tři těžké aspekty budování byznysu. Našla opravdovou díru na trhu, která lidi zaujala.“

„Vybudovala celou aplikaci víceméně s minimálním týmem, a tak bylo možné investovat do růstu. A zvládla velice dobře pracovat s reklamou, aby produkt dostala k co nejvíce lidem po celém světě. Když se tyto tři věci spojí, je krásně vidět, jak dnes může člověk postavit obrovský byznys takřka sám. A s nástupem AI toto bude nabírat na obrátkách ještě více,“ dodává Smid.

Bára Kubínová přisuzuje to, že se Lively Cycle prosadila v konkurenci velkého množství podobných aplikací, rovněž souhře více okolností. „Sama bych ráda věděla, v čem je ten fór.“ A pro Forbes se snaží rozklíčovat svůj úspěch krok za krokem. 

Bára Kubínová dále rozkrývá
  • Jak se jí podařilo prosadit na americkém trhu.
  • Výši prvotní investice.
  • Podle jakého klíče tvořila obsah aplikace.
Forbes Digital Premium