Německý módní online obr se v úterý pochlubil výsledky a hlásí rekordy. Firma sídlící ve velkorysém kampusu v Berlíně loni utržila osm miliard eur, tedy zhruba 209 miliard korun, což je meziroční nárůst třiadvacet procent.
Jen pro představu – jde o pětkrát víc, než kolik loni utržila tuzemská internetová jednička Alza.
Počet zákazníků stoupl Zalandu o čtvrtinu na necelých 39 milionů, návštěvnost stránek dokonce o třetinu. O 40 milionů se pak meziročně zvedl počet objednávek. Dramaticky narostla také provozní ziskovost, a to z 224 v roce 2019 na 420 milionů eur v roce loňském.
Ukazatel GMV, který Zalando systematicky sleduje a který vypovídá o celkové hodnotě prodaného zboží, meziročně stoupl dokonce o třetinu na 10,7 miliardy eur. To je dáno primárně rozvojem partnerského programu, kdy Zalando otevírá svou platformu dalším obchodníkům.
Právě v rámci GMV má německý internetový stroj vedený třemi CEO veleambiciózní plán: prodat do roku 2025 zboží v hodnotě 30 miliard eur, tedy za více než 780 miliard korun.
I proto jen během letošního roku firma otevře dalších šest trhů, konkrétně Slovensko, Chorvatsko, Slovinsko, Estonsko, Litvu a Lotyšsko. Dlouhodobým cílem Zalanda zůstává ovládnout deset procent evropského trhu s módou.
„2020 byl rok jako žádný jiný. Drželi jsme se nicméně naší dlouhodobé vize stát se startovním místem pro módu. V následujících letech se budeme nadále soustředit na růst a dlouhodobé investice,“ řekl k výsledkům Robert Gentz, jeden z trojice šéfů.
Před rokem se akcie Zalanda, listované na frankfurtské burze, obchodovaly za cenu okolo třiceti dvou eur. Dnes titul tancuje na hranici devadesáti eur. Takhle jednoduché to někdy je.