Německý internetový prodejce módních doplňků Zalando se v prvním čtvrtletí vrátil po třech poklesech k růstu a zvýšil i ziskovost. Hrubý objem zboží, což je klíčový ukazatel tržeb, který měří celkovou hodnotu veškerého prodaného zboží, meziročně vzrostl o 1,3 procenta na 3,27 miliardy eur (bezmála 82 miliard korun). Firmě se vyplatila sázka na výběrové značky a na poskytování služeb jiným maloobchodníkům.

Zalandu konkuruje čínský prodejce rychlé módy Shein, který představuje hrozbu pro jeho tržby a počty zákazníků. Finanční ředitelka Sandra Dembeck nicméně uvedla, že firma nechce konkurovat cenou a místo toho se snaží odlišit řadou dražších značek, jako je například sportovní značka On Running, kterou nově nabízí.

Průměrná hodnota objednávky se u společnosti Zalando v prvním čtvrtletí zvýšila na 60,4 eura z 57,3 eura o rok dříve. Počet aktivních zákazníků firmy se však snížil, a to na 49,5 milionu z 51,2 milionu o rok dříve. Tržby klesly o 0,6 procenta na 2,24 miliardy eur.

Zalando se nyní zaměřuje na rostoucí kategorii sportovního oblečení. Počítá s tím, že v létě pořádané fotbalové Euro a olympijské hry mohou zvýšit prodej týmových triček a oblečení pro aktivně trávený volný čas.

Akcie firmy krátce po poledni vykazovaly růst přes pět procent, zatímco hlavní index frankfurtské burzy DAX přidával 0,7 procenta. Od začátku roku mají akcie Zalanda k dobru přes dvaadvacet procent.