E-commerce sice v pandemických časech zažívá kvantový skok, ale neplatí to absolutně. Největší evropská módní platforma se ve čtvrtek ráno na investorské telekonferenci podělila o výsledky za první čtvrtletí letošního roku a čísla to nebyla nejlepší.

Jakkoli se mohlo Zalando loni těšit ze zisku před zdaněním a úroky ve výši 6,4 milionu eur, letošní první kvartál pro něj kvůli pandemii znamenal ztrátu 98,6 milionu eur – tedy téměř 2,7 miliardy korun.

Tržby za dané období přitom meziročně vzrostly skoro o 11 procent na více než 1,5 miliardy eur, stejně jako vzrostla návštěvnost webu a počet aktivních uživatelů. Skvěle našlápnutý rok 2020 byl však narušen zlomovým březnem.

„Když začal lockdown Itálie, viděli jsme první negativní dopady na náš byznys,“ svěřil se co-CEO Zalanda Rubin Ritter. S každou další zavřenou zemí se pak dopady stupňovaly.

Za konečný nepěkný výsledek může v součtu nižší poptávka, více slev a odpis skladových zásob v hodnotě 40 milionů eur. Meziročně také vzrostly náklady na marketing, které tvořily 8,1 procenta z tržeb.

Už začátek dubna ale prý pro firmu představoval velkou vzpruhu a podle Ritterových slov šlo co do akvizice nových zákazníků o nejsilnější duben v historii.

„Toto čtvrletí jsme se zatím nejsilněji zaměřili na sociální sítě a máme engagement na nejvyšší úrovni, co jsme kdy měli,“ poukázal Ritter. Zalando zároveň vypustilo do světa kampaň s názvem Together I am strong, která je na sociální sítě cílená a vznikla zcela na dálku, aniž by spolu produkční tým trávil fyzicky čas.

Na Zalando se také více než kdy jindy začaly obracet značky, aby je německý moloch na svou platformu pustil.

„Jen za poslední tři týdny jsme zalistovali 50 nových partnerů,“ pochvaloval si Ritter. Zalando zrychlilo jejich integraci a zároveň jim poskytuje na stránkách zvýšenou viditelnost. Společnost se také vzdala dubnových a květnových provizí, které si běžně z každého nákupu nechává.

Navzdory špatnému kvartálu proto vyhlídky na celý fiskální rok počítají se ziskem mezi 100 a 200 miliony eur.