skip to main content

Zapomeňte na loga. Módní značky teď prodávají svoje barvy

3 minuty čtení

Když se módní dům Valentino zahalil během své poslední přehlídky na podzim/zimu letošního roku do růžové barvy, mělo to jasný strategický význam. Fuchsiová je odstín, kterou značka teď bude komunikovat, a proto se v jejích tónech nesla nejen velká část kolekce, ale také outfit jedné z hlavních ambasadorek – herečky a zpěvačky Zendayi.

Speciální odstín, který nese název „Valentino Pink PP“, namíchal šéf designér módního domu Pier Paolo Piccioli ve spolupráci s odborníky přes barvy z Pantone.

Reklama

Barva slouží jako jednotící prvek na sociálních sítích i na webové stránce. Má jasně komunikovat náladu značky, což ve světě reklamy není nic nového pod sluncem. Nicméně nahradit loga pouze barvou – to se v módním světě zatím nepřihodilo.

Nejblíže k tomu měla kosmetická značka Glossier, které se přezdívá „typický byznys mileniálů“. Její zakladatelka Emily Weiss představila produkty, které mají fanoušci po celém světě hlavně díky tomu, že řasenky, krémy nebo balzámy na rty spojuje velmi cool vizuální identita, postavená na jemném odstínu žvýkačkově růžové.